| Roddy Scheer, E/The Environmental Magazine
Új jelentést adni a „zöld” teának
Amint nő az etikus termékei iránti kereslet, egyre több nagyvállalat igyekszik azt saját termékeivel kielégíteni. Legutóbb az Unilever kötelezte el magát – jön az igazi Green Label?
Az Unilever, a világ két vezető teamárkájának (a Lipton az USA-ban és a PG Tip Nagy-Britanniában) tulajdonosa és forgalmazója 2007. júniusában bejelentette, hogy a jövőben teljes teabeszerzését csak fenntartható termelésből vásárolja, s hogy termelőivel bevezetteti a Rainforest Alliance (RA) minősítését. A RA nonprofit szervezet egyik célja, hogy az eltűnőben lévő trópusi esőerdő-ökoszisztémák biológiai sokféleségét piaci alapú eszközökkel őrizze meg.
Az Unilever először kelet-afrikai teatermelőitől kéri a minősítést, s a tervek szerint pár hónapon belül már hitelesített teával tud megjelenni az európai piacon. 2015-ig pedig már az összes, általa forgalmazott tea fenntartható forrásokból származik majd.
„Nagy örömmel dolgozunk egy olyan céggel, amely megérti, miért fontos a fenntarthatóságot üzleti tevékenysége középpontjába helyezni.” – nyilatkozta a Rainforest Alliance ügyvezető igazgatója, Tensie Whelan. „A Rainforest Alliance minősítésének bevezetésével az Unilever példa nélküli lépést tett, amely a világ milliónyi teatermelőjének hozhat hasznot.”
Míg az Unilever bejelentésével úttörőnek számít a teafű üzletágban, a Rainforest Alliance már közreműködött hasonló tanúsítvány-programok kidolgozásában más termények, többek között kávé, kakaó és banán, de az erdészet és a turizmus területén is. A RA igazgatója szerint az érintett üzletágak tanúsítvánnyal rendelkező termelői magasabb árakat kérhetnek termékeikért, amivel növelni tudják közösségeik életszínvonalát is.
Megjelent az E/The Environmental Magazine-ban. Lefordítva és közzétéve a kiadó engedélyével. Fordította Csikós Ferenc.
Képek [cc] Paul Watson, liquidrage2007