fbpx

| Frazon Zsófia

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Trendi(n) kerékpározni

A lassan megérkező tavasszal egyre többen bringás üzemmódra váltanak, de nem mindegy hogyan. A nájlonszatyros megoldás helyett, sikkesebb kiegészítőt is beszerezhetünk, ráadásul hazai áru, és újrahasznosított alapanyagból készül. Kell ennél több?

A kerékpározás egyre inkább a nagyvárosi élet része, ezzel együtt leveti a bicajos őskeménymagra jellemző külső jegyeit. A ruhák és kiegészítők egyre inkább hétköznapivá, mégis divatossá és egyedivé válnak. Budapest ma még nem számít ideális biciklisvárosnak, de évről évre láthatóan többen pattannak nyeregbe.

Már nemcsak munkaruhába (sisak, szemüveg, maszk, profi futártáska, lábszárvédő, vízálló szkafander stb.) öltözött biciklisfutárok suhannak a forgalomban: az autók mellett idősek, fiatalok, férfiak, nők, irodai dolgozók, egyetemisták, színészek, szerkesztők, szerelők, tanárok, orvosok, vagyis mindenféle népek közlekednek. Az utcákon megjelenő kétkerekű emberek városi öltözetben és kiegészítőkkel tekernek – fitten, csinosan és sokféleképpen. Ehhez illeszkedik a hagyományos futárzsákoktól elütő, praktikus, formás és vidám Cangira kerékpáros női táska, nagyanyáink nyelvén: a ridikül.

Iványi Jozefa egyedi tervezésű kis szériás táskái három-négy éve kaphatók és a bringások speciális igényeit szolgálják. Új vagy újrahasznosított reklámponyvából, műbőrből, impregnált (viaszos)vászonból készülnek, de a kollekcióban találhatunk kipukkadt kerti úszómedence hajlékony felületeiből varrt táskát is. A táskák színét, mintáját, méretét magunk választjuk, de a tervezés lehetősége szintén nyitva áll.

Ha megtetszik valamelyik minta, ám más anyagból, színből szeretnénk, írhatunk a Cangirának, és ők megvalósítják, sőt küldhetünk nekik egyedi mintaötleteket is. Nyeregtáska a csomagtartóra, váll és kézitáska a vázra és a kormányra, táska hátra, vállra, kézbe és derékra – ahová csak elfér.  Ha mindennap tekerünk, sosem találhatunk elegendő helyet napi túlélőkészletünk kényelmes szállítására: könyvek, rajzok, dokumentumok, telefon, csalafinta apróságok és uzsonna reggel, majd a boltból vagy a piacról a bevásárlással haza.

Lehet persze nejlonszatyrot is akasztani a kormányra vagy bevásárlókosarat drótozni a csomagtartóra, de lássuk be: sokkal jobb egy klassz, egyedi igényeknek megfelelő bringatáska. Pláne ha praktikus, trükkös és csinos is egyben. Praktikus, hiszen alapanyaga vízálló, és a kormányon könnyen elérhető, ha szükség van valamire. Trükkös, hiszen díszítése egyben első villogó is, a kis táska rögzítése pedig csak egyetlen mozdulat. Reggel rohanás a bringához, felpattintás, friss tekerés, megérkezés, bringazárás, lepattintás és csinos lóbálás. Ennyi az egész!

Megjelent a Tudatos Vásárló Magazin 18. számában.

Fotó [cc] Éder Vera

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!