fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Tövényt sértő reklámjai miatt büntetést kapott a SkyEurope

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A SkyEurope a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége során – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa.

Törvénysértőnek találta a GVH a SkyEurope Airlines Hungary Kft. légitársaság általános reklámozási gyakorlatát: az ugyanis a repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit egyáltalán nem tette tájékoztatása részévé, másokat lényegesen kisebb méretű, sokszor nehezen észlelhető módon tette közzé. Az ilyen egy kaptafára készülő reklámok kiemelten módon rendre a célállomást és az árközlést teszik közzé. Arról viszont, hogy a közölt ár csak egyetlen útra, repülőtéri illeték nélkül, a szabad helyek függvényében, s csak bizonyos járatokra érvényes, a főüzenethez képest már lényegesen kisebb betűméretben és számos esetben a fogyasztók számára ténylegesen nem, vagy nem szükségszerűen észlelhető módon tájékoztatnak. Ezzel megnehezítette ajánlatának valós megítélését, az árközlés helyes értelmezését.

2005-ben az egyik napilapban „a legtöbb járat a legjobb áron” szlogennel hirdette repülőjegyeit. Mivel ennek valóságtartalma nem került bizonyításra, szintén megsértette a Versenytörvényt.

A GVH határozatában megállapította, a SkyEurope a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított. A jogellenes magatartás további folytatását megtiltotta és a társaságot jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta.

 

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Ne dőlj be a zöldre festési praktikáknak és a hangzatos marketing szövegeknek! Összegyűjtöttünk néhány tipikus ál-zöld állítást, amik mögött a leggyakrabban nem áll valós fenntarthatósági törekvés. Pörgesd végig, kerüld el őket Te is. Nem igazán tiszta számodra, mit tekinthetünk zöldre festésnek? Itt leírtuk, mi az a greenwashing, a zöldre festés, és mi a baj vele?, itt […]

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok