fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Többet vásárolunk a kisebb önkiszolgáló boltokban, mint a hipermarketekben

Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszer kereskedelemben – derül ki a GfK Hungária hazai vásárlási szokásokat vizsgáló tanulmányából.

Magyarországon a kisebb üzletek továbbra is lényeges
szerepet töltenek be az élelmiszer-kereskedelemben. Olyannyira, hogy 2004 óta
először említették a vásárlók nagyobb arányban a kisebb önkiszolgáló üzleteket
– a hipermarketekkel szemben – olyan vásárlási helyszínként, ahol a legtöbb
pénzt költik élelmiszerekre – mutat rá a GfK Hungária Shopping
Monitor és Shopping Mission 2008-2009 tanulmánya, amely ezer főt felölelő
személyes megkérdezésen alapult.

„A válaszadók 32 százaléka említette a kisebb önkiszolgáló
boltot, szemben a hipermarketek 27 százalékos említési arányával, de legalább
ilyen érdekes, hogy a szupermarketek is felértékelődtek, és immár a
megkérdezettek 14 százaléka említette, hogy ott költi a legtöbb pénzt
élelmiszerre” – mondta el Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának
szektormenedzsere.

Minden értékesítési csatornának megvan a saját
jellegzetessége, és a legtöbb esetben definiálhatók azok a vásárlási típusok,
melyeket a vevők jellemzően az adott bolttípusban végeznek.

A hipermarketek elsősorban a nagybevásárlások színterei.
Jellemzően az árengedmények, akciók miatt keresik fel a vásárlók, de emellett
szinte minden típusú vásárlás – a napi rutinvásárlások és a sürgős szükséglet
kielégítése céljából végzett vásárlások kivételével – megfigyelhető egy
hipermarketben. A szupermarketek esetében viszont szinte minden vásárlási típus
azonos arányban fordul elő.

A diszkontoknál az árengedmények, akciók keresése, illetve a
nagybevásárlások a legjellemzőbb vásárlási alkalmak. Az árengedményeket és
akciókat keresők 46 százaléka, míg a nagybevásárlásokat tekintve 41 százalék
említette a diszkontokat. Minőség és választék tekintetében a láncok között a
középmezőnyben helyezkednek el, emellett viszont a legkedvezőbb árszínvonalat
kínálják.

A hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek alapvetően a napi
rutinbevásárlások (a megkérdezettek 70 százaléka említette), a sürgős szükséglet
kielégítésére irányuló vásárlások (65%), illetve a spontán vásárlások
helyszínei. Legfontosabb előnyük a lakó- vagy munkahelyhez való közelség,
valamint a boltok személyzetével kialakított személyes kapcsolat, amelynek
eredményeképpen a vásárlók úgy érzik, ezekben az üzletekben az átlagosnál
jobban figyelnek rájuk. A hazai láncokat alkotó boltok választéka gyengébb,
mint az összes élelmiszer-kereskedelmi lánc átlaga, áraik is magasabbak az
átlagosnál, a boltok kialakítása és termékeik minősége pedig átlag közeli.

 

Kép [cc] Iceman75

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás