fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Tilos az egészségtelen élelmiszerek reklámozása Nagy-Britanniában

Életbe lépett Nagy-Britanniában az egészségtelen élelmiszerek reklámozásának tilalma a 16 éven aluliaknak szóló tévéműsorokban. Ed Balls gyermek-, iskola- és családügyi miniszter szerint a brit gyermekek évente tízezer tévés reklámot látnak, s tízéves korukra mintegy 400 kereskedelmi márkát ismernek – írja a BBC News.

A növekvő gyermekkori elhízás elleni harc jegyében a brit médiafelügyelet, az Ofcom most betiltotta az összes magas zsír-, só-, valamint cukortartalmú élelmiszer televíziós népszerűsítését. A mostani tiltás az utolsó fázisa az egészségtelen élelmiszerek reklámozása ellen indított összehangolt akciósorozatnak. Tavaly áprilisban tiltották be e termékek népszerűsítését a 7-9 évesek korosztályának szánt műsorokban, ez év decemberéig pedig a gyermekcsatornáknak teljesen ki kell iktatni ezeket a reklámokat.

Az Ofcom tervei szerint a jövőben tilos lesz hírességek, valamint rajzfilmfigurák segítségével reklámozni az egészségtelen élelmiszereket. Ugyancsak betiltják az egészségtelen élelmiszerek reklámcélú osztogatását, azok állítólagos egészségügyi vagy táplálkozási értékeinek feltüntetését.

A tévétársaságok szerint a minőségi gyermekműsorok sínylik meg a reklámok kieséséből származó évi 39 millió fontos (13,3 milliárd forintos) veszteséget. Becslések szerint a földi sugárzású tévécsatornák reklámbevételei a tiltás következtében 1%-kal csökkennek, a műholdas gyermekcsatornák 9%-os visszaesésre számítanak, míg a kiskorúakra “szakosodott” kereskedelmi tévék 15%-os veszteségtől félnek.

Az Ofcom reklámozást korlátozó előírásai azokra a show-kra is vonatkoznak, amelyek nézőinek jelentős része gyermekekből verbuválódik. A szabályozást ugyanakkor számos kritika éri – egyes bírálók szerint az előírások túl bonyolultak és teljesen átláthatatlanok a szülők számára.

A Which? fogyasztóvédelmi szervezet szerint az előírások teljességgel hatástalanok, mivel nem érintik a családi műsorokat, amelyeket egyaránt szánnak az ifjabb és az idősebb nemzedéknek. Richard Watts, a gyermekek egészséges táplálkozásért folyó brit kampány koordinátora szerint húsz tévéműsorból tizennyolc nem esik a korlátozás hatálya alá. Meggyőződése szerint a médiahatóság egyensúlyt próbál teremteni a gyermekek egészsége és a tévétársaságok pénzügyi jóléte között.

 

Forrás: MTI

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás