fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Termékteszt: Mobiltelefonok

A Tudatos Vásárló magazin elkészítette a mobiltelefonok zöld tesztjét. A három nagy mobilszolgáltató egy-egy saját márkás és nyolc gyártó készülékét (összesen tizennégyet) vonták be a tesztbe.

Karácsony közeledtével szinte nincs reklámblokk a legújabb mobiltelefonok promóciója nélkül. Hirdetések áradata buzdítja a fogyasztókat, hogy ajándékozzanak vagy vásároljanak mobilt a közelgő ünnepekre, mások a divatnak hódolva cserélik le még jó állapotban levő készüléküket, viszont kevesen tudják, milyen terheket rónak evvel a környezetre.

A Tudatos Vásárló magazin elkészítette a mobiltelefonok zöld tesztjét. A három nagy mobilszolgáltató egy-egy saját márkás és nyolc gyártó készülékét (összesen tizennégyet) vonták be a tesztbe. Vizsgálták a csomagolást, az energiafelhasználást, a készülékhez adott kiegészítőket, és figyelembe vették az általuk kibocsátott sugárzást is. Tesztjükben olyan készülékeket is szemrevételeztek, amelyet kifejezetten „zöld” mobilként kínálnak. A teszt rangsorában első helyen végzett a HTC Wildfire 3333, maga mögé utasítva a Sony Ericcson és a Samsung telefonjait. Az utolsó két helyezett pedig a BlackBerry 9700 Bold és a T-Mobile Pulse Mini-je lett.

A tesztről további információk a Tudatos Vásárló magazinban és a magazin honlapján oldalon találhatók. A magazin kapható az újságárusoknál.

 

Mobilvásárláskor megtelik a kuka

A csomagolás azon túl, hogy védi a telefont és a kiegészítőket, egyúttal marketingeszköz: nagy és minőségi anyagokba csomagolva a termék vonzóbbá tehető. Természetesen mindez a használatbavételt követően azonnal a szemétben landol. Összehasonlítva a telefonok térfogatát a csomagolóanyag térfogatával igen jelentős eltéréseket tapasztaltunk az egyes modellek között. A telefonok csomagolása legalább hétszer akkora, mint maga a készülék (HTC Wildfire), de a legfényűzőbb darab közel ötvenszeres dobozban lakik (T-Mobile Pulse Mini).

 

Mennyi energiát fogyaszt?

Minden telefonhoz jár töltő is. Környezeti szempontból az érdekes, hogy miként viselkedik az eszköz, ha az akkut már feltöltötte, ugyanis az áramfogyasztás nem áll le, ha elértük a teljes feltöltöttséget. A legcélszerűbb az lenne, ha a töltő ekkor automatikusan kikapcsolna, de ezt egyelőre egyik tartozék sem tudja. Ahhoz pedig, hogy a kellő időben kihúzzuk a konnektorból, nagyon résen kellene lennünk. A vizsgált modellek közül négynek – a két Sonynak és a két Nokiának – takarékos akkutöltője van. Az Energy Star energiahatékonysági minősítése szerint ezek mind ötcsillagosak, azaz a legjobbak a saját kategóriájukban.

Ajándékozz Tudatos Vásárló Magazin előfizetést karácsonyra!

 

Sugárzás, memória, méltányosság

A mobiltelefonok elterjedésének kezdete óta vitatott, hogy a készülék sugározta rádiófrekvenciás energia káros-e vagy sem a felhasználó egészségére. Az ember teste által felfogott rádiófrekvenciás energia mértékének meghatározására szolgál az SAR- (fajlagos elnyelt teljesítmény) érték. A tesztben a fülhöz tartott készülék SAR-értékeit hasonlította össze a Tudatos Vásárló, ebből a szempontból a Samsung Galaxy szerepelt a legjobban.

A növekvő számú környezettudatos fogyasztók nem dúskálhatnak Magyarországon a méltányos, vagy zöld mobiltelefon kínálatban, viszont lehetőségük van csatlakozni – és nyomást gyakorolni a gyártókra- a MakeITFair kampányhoz a www.makeitfair.org/take-action/mobiltelefont oldalon.

 

Értékelés

Az értékelés a termék csomagolásán közölt információk, valamint a gyártóktól és a készülékeket forgalmazó társaságoktól kapott adatok alapján történt. A készülékek csomagolását tekintve a T-Mobile Pulse Minije elvérzett és összesítésben is az utolsó helyet kapta. A HTC Wildfire érte el a legmagasabb pontot és végzett a tabella első helyén, bár a sugárzási érték tekintetében a Vodafone 547 i telefon bizonyult a legjobbnak.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás