fbpx

| Sebestyén Éva

Tartósítás papírral

Becslések szerint a világ élelmiszerkészletének negyede a kukában végzi.  A pazarlás csökkentéséhez járulhat hozzá egy találmány, amellyel meghosszabbítható a zöldségek és gyümölcsök eltarthatósági ideje. Egy egyszerű, gyógynövényekkel átitatott papírdarabról van szó.

Az amerikai Kavita Shukla gyerekként látogatott el először Indiába, nagymamájához. Itt ismerkedett meg egy tradicionális gyógynövénykeverékkel, melyet a nagymamája adott neki gyógyszerként, miután meggondolatlanul ivott a csapvízből.

Később, hosszas kutatás és fejlesztés után megszületett a FreshPaper, egy olyan papírdarab, melyet a nagymama gyógynövénykeverékének továbbfejlesztett verziójával itatnak át, és képes arra, hogy 2-4-szer tovább frissen tartsa a zöldségeket és gyümölcsöket.

Hatékonyságát annak köszönheti, hogy a gyógynövények távol tartják a penészgombákat és a baktériumokat, melyektől a növények bomlásnak indulnának. Ehhez mindössze a gyümölcs/zöldség alá kell tenni a papírt, amely három-négy hétig képes kifejteni hatását.

A FreshPaper abszolút környezetbarát: újrahasznosítható, könnyen lebomlik, komposztálható, és a tartósításon túl komoly missziója is van. A pazarlás elleni küzdelem mellett abban is segítséget próbál nyújtani, hogy a szegény, vagy katasztrófa sújtotta vidékeken is friss élelmiszerhez juthassanak a rászorulók.

Ezért amikor valaki megvásárol egy csomagot a termékből, a cég egy-egy kiemelt projekt keretében egy másik csomagot adományoz jótékony célokra, hogy olyan helyen használhassák a papírt, ahol az élelmiszer-szállítmányok frissen tartásában segítséget nyújthat.

A vállalkozás 2010-ben indult útjára, és egyelőre kiskereskedőként elsősorban az Egyesült Államokban értékesíti termékeit. Ma már nemcsak a háztartások, de a termelők is előszeretettel használják a frissen tartó papírt.

Hazánkban sajnos egyelőre nem forgalmazzák, legfeljebb közvetlen rendeléssel lehet hozzájutni. Remélhetőleg azonban az egyre nagyobb sikernek és a növekvő népszerűségnek köszönhetően a FreshPaper szélesebb körben is elterjed.

Forrás: Foodtank.com

Fotó: FreshPaper

A cikk a Vidékfejlesztési Minisztérium PTKF/1329/2013-as számú Zöld Forrás pályázat keretében készült.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás