fbpx

| Fogyasztóvédelem

Stagnál a biotermékek híveinek tábora és növekszik a szomjoltó italok fogyasztása

A biotermék a felnőttek egynegyede számára fontos élelmiszer a vásárlásnál. Ennél többen tartják lényegesnek sorrendben az alacsony zsír-, szénhidrát- és kalóriatartalmat. A legutóbbi négy évben nem változott számottevően azok aránya, akik különösen ügyelnek a fenti szempontokra egy élelmiszerboltban.

A különböző adalékanyagok viszont már többeket
zavarnak. Tartósítószer nélküli élelmiszert keres a válaszadók nagyobbik fele,
és még többeknek számít, hogy ne legyen mesterséges ízesítőanyag vagy színezék
az ételben-italban. A mesterséges színezéket, ízesítőanyagokat, továbbá
tartósítószereket a nők közel kétharmada igyekszik elkerülni, a férfiaknak csak
tele.

Az iskolai végzettség növekedésével egyre nagyobb
arányt képviselnek, akik számára fontos, hogy színezék nélküli élelmiszert
vegyenek. Még nagyobb eltérések mutatkoznak a nemek között az alacsony
zsírtartalom megítélésénél. Hiszen amíg a nők 49, addig a férfiaknak csak 28
százaléka tartja lényegesnek ezt a szempontot. Természetesen az egészséges
táplálkozásra törekvők magas aránya is szembe tűnik.

Érdekes módon legkevésbé fontos a zsírtartalom a
rendszertelenül étkezők, főzni nem tudók és főétkezésüknek a vacsorát tekintők
körében. Az alacsony szénhidráttartalom a fiatalabb korosztályokban kevésbé, az
idősebbekben inkább fontos. A nők itt is megelőzik a férfiakat. Aki szeret
főzni, jobban odafigyel, mint aki nem szeret, és nagyon lemaradnak a főzni nem
tudók. Az alacsony kalóriatartalom kevésbé fontos a férfiaknak, budapestieknek,
rendszertelenül étkezőknek és főzni nem tudóknak.

A biotermék is inkább a nők műfaja, a diplomásoké,
vidéki nagyvárosban élőké, főétkezést este fogyasztóké és rendszertelenül
étkezőké.

Újra növekszik a szénsavas üdítőitalok és a
gyümölcslé fogyasztása, míg a söré stagnál. Az élelmiszerek közül megint az
ásványvíz forgalma nő a legnagyobb mértékben. A legnagyobb mennyiséget a
háztartások sorrendben ásványvízből, szénsavas üdítőitalból, sörből és
gyümölcsléből fogyasztják.

A szomjoltó italok fogyasztása a háztartásokban
együttesen meghaladta értékben a 90 milliárd forintot. Értékben a háztartások
fogyasztása a szomjoltó italok közül legnagyobb sörből, majd sorrendben a
szénsavas üdítőital, a gyümölcslé és az ásványvíz következik.

forrás: Fogyasztóvédelem, 2003.
szeptember

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás