Szupermarket, piac, kisbolt

Tippelj, mi az a márka, amit a legtöbbször vesznek meg a világon!

Nyilvánosságra hozta a napi fogyasztási cikkek márkáinak globális teljesítményét a Kantar Média. A leggyakrabban már 7. éve ugyanannak a márkának a termékét vesszük le vásárláskor a polcról Újdelhitől Nagykanizsáig – tavaly közel 6 milliárd alkalommal.

Ne mondd, hogy rosszabb a vászonszatyor!

Nemrégiben jelent meg a magyar médiában egy cikk Mégsem olyan jó a környezetnek a vászonszatyor címmel. Sokan megdöbbentek, a szkeptikusok pedig bizonyítva érezhették igazukat, a dán tanulmányra hivatkozó írás ugyanis nagyjából azt állítja: nehéz olyan mennyiségben használnunk a nejlonzacskókat, hogy azzal többet ártsunk a környezetünknek, mint egy vászonszatyorral, pláne, ha biopamutból készült. Az információ minket is gyomorba vágott, ezért utánajártunk, valóban így van-e.

Cégek, akik odaadják a maradék árut a rászorulóknak

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által összegyűjtött élelmiszer évente 300 ezer embernek segít. Tavaly több mint 11 ezer tonna, boltokban megmaradtadt élelmiszer juttattak jó helyre. Melyek azok az üzletláncok, akik együttműködőek és segítik a mentést? Miért járnak ebben fényévekkel előttünk a csehek? Az egyesület fejlesztési igazgatójával, Újhelyi Katalinnal a sikerekről, az együttműködő cégekről és a mentést korlátozó tényezőkről beszélgettünk.

YouTyúk: bérelj tyúkot a fővárosból! – interjú az alapítóval, Balogh Ákossal

Emlékszel még, milyen volt a nagyi tyúkudvarából a tojás? Na, a YouTyúk pont olyat szállít kéthetente, ha tőlük rendelsz. Az ötlet pofon egyszerű, a vevők imádják: gyógyszer és szintetikusanyag-mentes tojások szabadtartású tyúkoktól, a fővárosiak serpenyőjébe. Az alapító-tulajdonost, Balogh Ákost kérdeztük a motivációról az indulásról és a tervekről. 

10 lépés a gyermekkori elhízás ellen

Tíz tudományosan is igazolt tippet mutatunk be, ami segít a gyermekek egészségének megőrzésében. A főzéstől a bevásárláson át az alvásig ezeket teheted meg, hogy egészséges életmódra bátorítsd a gyermeked.

A budapestiek 3/4-e betétdíjas palackokat akar

A budapestiek elsöprő többsége, 75%-a támogatná a betétdíjas rendszer bevezetését, és választaná a visszaváltható palackot az egyszer használatos helyett − derül ki a Greenpeace Magyarország 2018 decemberében végzett reprezentatív közvélemény-kutatásából. Azt várják a kormánytól: vegye figyelembe a lakosság akaratát, tiltsa be hazánkban az egyszer használatos műanyag zacskókat és vezessen be betétdíjas rendszert a palackokra.

Videók

Házhoz jön a valódi tej - 1. rész

A lajosmizsei Melis testvérek anyjuktól örökölték meg a gazdaságukat, és tavaly óta maguk mennek a fogyasztókhoz, házhoz hozzák a teljes, nyers tejet. Az első részben egy valóban állatbarát tejgazdaságba nyerünk betekintést. A Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Zöld Pók Alapítvány filmje.
népszerű cikkek
terméktesztek
Könyvajánló

kérdések és válaszok
  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében