Szupermarket, piac, kisbolt

Pirospont a SPAR-nak: olyan logót vezettek be, ami segít nekünk pálmaolajmentes terméket választani

2019-re tervezték és meg is csinálták: teljesen pálmaolajmentesek lettek a SPAR bizonyos saját márkái, amit - hogy könnyebben megtaláljuk őket az üzletekben - külön logóval jelölnek. Bár TVE célja az, hogy a bio és különféle mentes termékekhez hasonlóan külön polcot kapjanak a PO-mentes termékek, a SPAR logóját örvendetes első lépésnek tartjuk.

Virágosélet - zöldségközösség a szőlőhegyen

Fóris Anna és Ödön Pátkán él 3 gyermekével. 40 családot látnak el zöldséggel, gyümölccsel, gombával, fűszernövényekkel Székesfehérvár vonzáskörzetében. A közösségi mezőgazdálkodás meghozta számukra azt a bizalmi kapcsolatot a vásárlókkal, amire mindig is vágytak: látni a megelégedést az emberek arcán, amikor átveszik a dobozt – megfizethetetlen.

A Lidl is válaszolt levelünkre, hogy nyissanak pálmaolajmentes polcokat

Frissítés: az Aldié és a Sparé után megérkezett a Lidl válasza is. Nyílt levelet írt a TVE a Szókimondóka készségfejlesztő programmal, a Humusz Szövetséggel, a Jane Goodall Intézettel és a Felelős Gasztrohőssel első körben az Aldinak, Sparnak, Lidlnek, felszólítva őket arra, hogy árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket, így állva ki az esőerdők irtása ellen. Azt akarjuk elérni, hogy a magyarországi áruházláncok üzleteiben ne kelljen a vásárlóknak órákat tölteni minden egyes árucikk összetevőinek böngészésével, hogy van-e benne pálmaolaj, vagy sem.

Tippelj, mi az a márka, amit a legtöbbször vesznek meg a világon!

Nyilvánosságra hozta a napi fogyasztási cikkek márkáinak globális teljesítményét a Kantar Média. A leggyakrabban már 7. éve ugyanannak a márkának a termékét vesszük le vásárláskor a polcról Újdelhitől Nagykanizsáig – tavaly közel 6 milliárd alkalommal.

Ne mondd, hogy rosszabb a vászonszatyor!

Nemrégiben jelent meg a magyar médiában egy cikk Mégsem olyan jó a környezetnek a vászonszatyor címmel. Sokan megdöbbentek, a szkeptikusok pedig bizonyítva érezhették igazukat, a dán tanulmányra hivatkozó írás ugyanis nagyjából azt állítja: nehéz olyan mennyiségben használnunk a nejlonzacskókat, hogy azzal többet ártsunk a környezetünknek, mint egy vászonszatyorral, pláne, ha biopamutból készült. Az információ minket is gyomorba vágott, ezért utánajártunk, valóban így van-e.

Cégek, akik odaadják a maradék árut a rászorulóknak

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által összegyűjtött élelmiszer évente 300 ezer embernek segít. Tavaly több mint 11 ezer tonna, boltokban megmaradtadt élelmiszer juttattak jó helyre. Melyek azok az üzletláncok, akik együttműködőek és segítik a mentést? Miért járnak ebben fényévekkel előttünk a csehek? Az egyesület fejlesztési igazgatójával, Újhelyi Katalinnal a sikerekről, az együttműködő cégekről és a mentést korlátozó tényezőkről beszélgettünk.

Videók

Házhoz jön a valódi tej - 1. rész

A lajosmizsei Melis testvérek anyjuktól örökölték meg a gazdaságukat, és tavaly óta maguk mennek a fogyasztókhoz, házhoz hozzák a teljes, nyers tejet. Az első részben egy valóban állatbarát tejgazdaságba nyerünk betekintést. A Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Zöld Pók Alapítvány filmje.
népszerű cikkek
terméktesztek
Könyvajánló

kérdések és válaszok








  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében