alap kinézet

System Messages

Reklám

Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon

Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.

Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában

Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.

Online marketing a gyerekszobában

A mai gyerekek több időt töltenek online, mint tévézéssel. Ezt a tendenciát a hirdetéspiac is követi, ami a kicsikre nézve nem jó hír. Hogyan hatnak rájuk az online reklámok?

A szöveg fontos, nem a kép - egészséggel kapcsolatos állítások élelmiszereken

"Csökkentett zsírtartalmú" , "erősíti a csontokat". Vajon mennyire hatnak ránk ezek a mondatok, ha az élelmiszer csomagolásán látjuk? Az egészséggel kapcsolatos állítások vásárlásösztönző hatását vizsgálta egy nemzetközi kutatócsoport. Az eredményekből szemezgettünk érdekes adatokat. 

Még mindig sok a jogsértő reklám

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2015-ös átfogó, reklámtevékenységet ellenőrző tesztjén a vizsgált reklámok 13%-ában talált jogsértést.

Áruházi polctrükkök, amikkel érdemes tisztában lenni

Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak?

Videók

Ez aztán a hírújság! [angol]

South Parkban egyszer csak előkerül egy általános iskolai hírújság. Butters papája, Stephen Stotch lapozgatja, és döbbenten tapasztalja, hogy ebben nincs reklám, szponzorált tartalom, link ahova kattinthatna, csak hírek. Hősünk felismeri, hogy ilyet még nem is látott. Ezt követő víziójában egy fekete lyukban kóborol linkről linkre és láthatjuk rajta keresztül, ha nem tudatosan szörfölünk, hogyan szippant be minket egy online targetált hirdetés vagy egy márkázott tartalom. Nem csak a november 18.-i Truth and Advertising (Igazság és reklám) című 266. rész foglalkozik ezzel a témával, az ez előtti 265. rész Sponsored content (Szponzorált tartalom) is hasonlóan kényes kérdéseket feszeget. További információk a témáról Reklám rovatunkban. Ajánlott cikk: Tanulmány: A szponzorált tartalom bizalmi problémájáról.

népszerű cikkek
terméktesztek
Könyvajánló

kérdések és válaszok

Linkek

  •      Osocio
  •      Médiatudor
  •      Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Kódex
  •      Adbusters
  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében

Smink