alap kinézet

System Messages

Multicégek

Mi a bajunk a divattal?

Abszurd, de oda jutottunk, hogy kökemény belső küzdelem és önmegtartóztatás éveken, nem adj isten évtizedeken át hordani ruháinkat. Nagy a csábítás, hogy az új szezonnal új darabokat szerezzünk be. Mielőtt belevetnéd magad a nyári készülődésbe, fusd át ezt a néhány infót arról, milyen hatással van vásárlásod a környezetre és az emberekre. Ha pedig elkerülhetetlen, 4 tipp arra, hogyan vásárolj okosan!

Nem teljesíti ígéretét, nem biztosítja a beszállító gyárakban dolgozók fair bérét a H&M

A H&M ruházati óriás nemrég tette közzé 2017-re vonatkozó Fenntarthatósági Jelentését. A cég a jelentésben elégedett teljesítményével, a Clean Clothes Campaign-ban részt vevő civil szervezetek szerint viszont a H&M a saját vállát veregeti, a semmiért.

Világmárkákat is gyártanak műanyag hulladékból

Műanyag szandálból, locsolókannából, sportcipőből, gumiabroncsból vagy óceáni műanyagból is készülnek már különböző háztartási eszközök. Bár a legtöbb esetben még csak a termékhez használt műanyag harmada származik hulladékból, vannak már előremutató próbálkozások.

A franciák megszorongatják saját giga-cégeiket

A franciák törvényt hoztak arra, hogy legnagyobb vállalataiknak, ha nem is lehetetlen, de nehezebb legyen megsérteniük az emberi jogokat vagy környezetkárosító módon működniük.

Versenykorlátozó megállapodás miatt bírságolt a GVH

Egyedi értékesítési és árbevételi adatokat osztott meg egymással 4 kontaktlencséket és ápolószereik forgalmazásában piacvezető cég. A hatóság összesen 100 millió forint bírságot osztott ki.

Csak egy kicsit lett zöldebb a vébé

A szervezők több mint 3,6 millió turistát várnak Brazíliába a világbajnokság idejére. Az esemény 2,7 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának fele ezektől a látogatóktól származik majd, a maradék pedig magától az eseménytől. Milyen környezetterhelése lesz, és mivel próbálják ellensúlyozni?

Videók

A narancslé útja - facsarva, Brazíliából

Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Bombera Krisztinával forgatott filmünkben bemutatjuk azokat az embertelen munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül. A filmben arra is keressük a választ, hogy az európai szupermarketláncoknak, amelyekben a legtöbb narancslevet adják el, milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.

Linkek

  •      K-monitor
  •      Magyar Business Leaders Fórum
  •      Boycott Watch
  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében

Smink