Multicégek

Békéltető testület: a cégek többsége együttműködő

A békéltető testületeket arra találták ki, hogy a bonyolult és sokszor hosszú bírósági macera helyett gyors és egyszerű eljárással vizsgálják ki fogyasztói panaszainkat. 2018-ban 5 százalékkal több esetben keresték meg a Budapesti Békéltető Testületet, mint 2017-ben. A cégek többsége együttműködő az ilyen ügyekben.

A budapestiek 3/4-e betétdíjas palackokat akar

A budapestiek elsöprő többsége, 75%-a támogatná a betétdíjas rendszer bevezetését, és választaná a visszaváltható palackot az egyszer használatos helyett − derül ki a Greenpeace Magyarország 2018 decemberében végzett reprezentatív közvélemény-kutatásából. Azt várják a kormánytól: vegye figyelembe a lakosság akaratát, tiltsa be hazánkban az egyszer használatos műanyag zacskókat és vezessen be betétdíjas rendszert a palackokra.

Éhbér és nők elleni erőszak: szerte a világban demonstráltak a H&M-ek előtt

Az év végén a Turn Around, HM!, azaz Fordulj meg, HM! kampány részekén a világ számos városában demonstráltak Belgiumtól Törökországon át Srí Lankáig, hogy tisztességes béreket követeljenek a svéd ruhaipari óriás 850 ezer bedolgozójának. Azt állítják: a H&M-nek beszállító cégeknél dolgozó munkások nagyrésze nő, akik az erőszak számtalan formájának vannak kitéve a gyárakban.

A Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé szemete borít be minket

A Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé áll leginkább a bolygónkat ellepő eldobható műanyagcsomagolás-szennyezés mögött – derül ki egy friss nemzetközi felmérésből.

Kimerültek, ájuldoznak a munkások a H&M-nek beszállító gyárakban

A végsőkig túlóráznak, olykor 16 órán át folyamatosan dolgoznak, hogy megkeressék a létminimumot, ezért mindennapos az ájulás a H&M-nek dolgozó gyárakban  - állítja a Clean Clothes Campaign. A cég 5 éve ígéretet tett a tisztességes bérekre.

Mi a bajunk a divattal?

Abszurd, de oda jutottunk, hogy kökemény belső küzdelem és önmegtartóztatás éveken, nem adj isten évtizedeken át hordani ruháinkat. Nagy a csábítás, hogy az új szezonnal új darabokat szerezzünk be. Mielőtt belevetnéd magad a nyári készülődésbe, fusd át ezt a néhány infót arról, milyen hatással van vásárlásod a környezetre és az emberekre. Ha pedig elkerülhetetlen, 4 tipp arra, hogyan vásárolj okosan!

Videók

A narancslé útja - facsarva, Brazíliából

Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Bombera Krisztinával forgatott filmünkben bemutatjuk azokat az embertelen munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül. A filmben arra is keressük a választ, hogy az európai szupermarketláncoknak, amelyekben a legtöbb narancslevet adják el, milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.

  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében