Multicégek

A magyarok az EU átlagnál is jobban tartanak a klímaváltozástól

Az ENSZ éghajlat-politikai csúcstalálkozójára készülve az Európai Bizottság felmérést végzett arról, mit gondolnak az uniós állampolgárok éghajlat- és energiapolitika témában. Az eredmények szerint a magyarok az uniós átlagnál is súlyosabb problémának látják a klímaváltozást, és azt várják a vezetőktől, hogy még komolyabb célokat vállaljanak ezen a területen.

Tippelj, mi az a márka, amit a legtöbbször vesznek meg a világon!

Nyilvánosságra hozta a napi fogyasztási cikkek márkáinak globális teljesítményét a Kantar Média. A leggyakrabban már 7. éve ugyanannak a márkának a termékét vesszük le vásárláskor a polcról Újdelhitől Nagykanizsáig – tavaly közel 6 milliárd alkalommal.

Cégek, akik odaadják a maradék árut a rászorulóknak

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által összegyűjtött élelmiszer évente 300 ezer embernek segít. Tavaly több mint 11 ezer tonna, boltokban megmaradtadt élelmiszer juttattak jó helyre. Melyek azok az üzletláncok, akik együttműködőek és segítik a mentést? Miért járnak ebben fényévekkel előttünk a csehek? Az egyesület fejlesztési igazgatójával, Újhelyi Katalinnal a sikerekről, az együttműködő cégekről és a mentést korlátozó tényezőkről beszélgettünk.

Békéltető testület: a cégek többsége együttműködő

A békéltető testületeket arra találták ki, hogy a bonyolult és sokszor hosszú bírósági macera helyett gyors és egyszerű eljárással vizsgálják ki fogyasztói panaszainkat. 2018-ban 5 százalékkal több esetben keresték meg a Budapesti Békéltető Testületet, mint 2017-ben. A cégek többsége együttműködő az ilyen ügyekben.

A budapestiek 3/4-e betétdíjas palackokat akar

A budapestiek elsöprő többsége, 75%-a támogatná a betétdíjas rendszer bevezetését, és választaná a visszaváltható palackot az egyszer használatos helyett − derül ki a Greenpeace Magyarország 2018 decemberében végzett reprezentatív közvélemény-kutatásából. Azt várják a kormánytól: vegye figyelembe a lakosság akaratát, tiltsa be hazánkban az egyszer használatos műanyag zacskókat és vezessen be betétdíjas rendszert a palackokra.

Éhbér és nők elleni erőszak: szerte a világban demonstráltak a H&M-ek előtt

Az év végén a Turn Around, HM!, azaz Fordulj meg, HM! kampány részekén a világ számos városában demonstráltak Belgiumtól Törökországon át Srí Lankáig, hogy tisztességes béreket követeljenek a svéd ruhaipari óriás 850 ezer bedolgozójának. Azt állítják: a H&M-nek beszállító cégeknél dolgozó munkások nagyrésze nő, akik az erőszak számtalan formájának vannak kitéve a gyárakban.

Videók

A narancslé útja - facsarva, Brazíliából

Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Bombera Krisztinával forgatott filmünkben bemutatjuk azokat az embertelen munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül. A filmben arra is keressük a választ, hogy az európai szupermarketláncoknak, amelyekben a legtöbb narancslevet adják el, milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.







  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében