Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája

Idén 80 milliárd forintot tervezünk költeni a Ne vásárolj semmit! napon

A TVE évek óta a Fekete pénteken rendezi meg a Ne vásárolj semmit! napot, amellyel a túlzott fogyasztás veszélyeire szeretnénk felhívni a figyelmet. Nem ok nélkül: idén csak július 29-ig tartottak ki a Föld idei évre való erőforrási, vagyis az év második felében már a tartalékokat fogyasztottuk. 2019-ben a magyarok várhatóan 80 milliárd forintot költenek el a Black Friday akciók alatt.

5 tipp: így védheted a szemét, ha mobilon játszik a gyerek

Homályos látás, szemirritáció, szemszárazság, alvásproblémák - mindezek gyakori tünetei annak, ha túl sok időt tölt videójátékkal a gyerek. Hosszú távon pedig akár komolyabb látásprobléma is kialakulhat. Mire figyeljünk, hogy ne így legyen? Mi a helyes távolság, a helyes világítás, milyen gyakran és meddig tartassunk szünetet?

Itt az iskolakezdési vásárlás második hulláma

Az iskolakezdés miatt augusztusban a papír-írószer mellett a műszaki cikkek iránti kereslet is megnövekedett, szeptemberben pedig jön a második hullám. Vesszük a mikrót, a vízforralót és az okostelefont.

Számít egyáltalán, ha te itt kevesebb húst eszel? - térképen a világ húsevői

Egyre inkább az körvonalazódik, hogy a globális klímakatasztrófa elkerülésére az egyik megoldás a húsfogyasztás visszaszorítása lehet. Melyek azok az országok, anelyek a legtöbbet számítanak e téren, tehát a legtöbbet jelentene, ha kevesebb húst ennének? Számít-e egyáltalán valamit is, ha mi itt Európában igyekszünk kevesebb húst fogyasztani? Hol állunk mi, magyarok a globális térképen?

Hétfőre elfogynak a Föld éves erőforrásai

A Túlfogyasztás Világnapja tavaly még augusztusra esett, idén azonban már kevesebb, mint 7 hónap alatt elhasználtuk a Föld egy évre elegendő erőforrásait. A rekorder ahogy tavaly, idén is Katar, ahol mindössze másfél hónap alatt, már február 11-én elfogyasztották a fenntartható egész éves készletet. Magyarország az európai és a világátlag között van.

Tippelj, mi az a márka, amit a legtöbbször vesznek meg a világon!

Nyilvánosságra hozta a napi fogyasztási cikkek márkáinak globális teljesítményét a Kantar Média. A leggyakrabban már 7. éve ugyanannak a márkának a termékét vesszük le vásárláskor a polcról Újdelhitől Nagykanizsáig – tavaly közel 6 milliárd alkalommal.

Videók

Freegan - a feleslegről

A freegan életmódot választók egészen új szemszögből mutatják meg a mindennapjaink során keletkező ételfelesleget. Valóban hulladék? A Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Zöld Pók Alapítvány filmje.
népszerű cikkek
terméktesztek
Könyvajánló

kérdések és válaszok








  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében