Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája

Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon

Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.

Honnan tudod, hogy a ruhád etikus címkéje nem átverés?

Máris nyugodtabb lelkiismerettel vesszük meg, ha egy ruhán zöld, öko, méltányos, tudatos címke virít. Eszerint nem éhező varrónők készítették, a gyapotföldeken dolgozók nem gázoltak térdig a permetszerben. De ki hitelesíti ezt az információt, egyáltalán, mit jelentenek a különböző címkék az elméletben és a valóságban? Cikksorozatunkban ennek járunk utána.

Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában

Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.

Utolsó mohikánok – megnéztük, milyen az etikus magyar textilipar

Tudjuk, milyen problémákkal küzdenek a magyarországi felsőruházati szektorban dolgozók. Arra voltunk kíváncsiak, jobbak-e a munkakörülmények, magasabb-e a fizetés a különböző etikus minősítéssel rendelkező hazai cégeknél. Mengyán Eszter, a fenntartható divattal foglalkozó Holy Duck! blog alapítója járt utána a kérdésnek.

Swappis Ruhaforgó - egy svéd használtruha-butik Budapesten

Egy különleges használt ruha pop-up butik nyílt nemrég Budapesten, a második kerületi Hüvi szolgáltatóházban. A Swappisban és felvevőhelyein leadhatjuk jó minőségű, használt ruháinkat és a kapott pontokért azonnal vagy később válogathatunk abból, amit mások hoztak. A vállalkozás Svédországból jött, utánajártunk, hogyan működik.

Rákapcsol a Lidl: csak Fairtrade bio banánt árul majd a szomszédban

A Lidl auszriai ága bejelentette, hogy a németek után hamarosan már az osztrák Lidl áruházakban is kizárólag bio és Fairtrade banánt lehet majd kapni. Kérdeztük a hazai Lidlt is, mi a helyzet itthon, de nem érezték fontosnak válaszolni.

Videók

Freegan - a feleslegről

A freegan életmódot választók egészen új szemszögből mutatják meg a mindennapjaink során keletkező ételfelesleget. Valóban hulladék? A Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Zöld Pók Alapítvány filmje.
népszerű cikkek
terméktesztek
Könyvajánló

kérdések és válaszok
  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében