fbpx

| Kövécs Gábor

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Rosszat nem reklámozunk, csak áruljuk

Vannak marketing-guruk, akik szerint reklámokkal el lehet adni
mindent. Amerikában a nagy élelmiszeripari vállalatok közül sokan így
gondolják, és hatalmas költségvetéssel reklámozzák termékeiket szerte a
világon – főként az erre fogékony gyerekeknek. 

Tavaly több, „ifjú”
fogyasztóközönségét előszeretettel etető
amerikai világcég – így például a McDonald’s
vagy a Kellogg’s – is bejelentette,
hogy az egészséges termékeknek nagyobb publicitást ad, hirdetési költségeinek
felét ilyenekre szánja.

Hogy ez elég volt-e vagy
sem, azt egyelőre nem tudni, de figyelmet érdemel, hogy az utóbbi cég, amelynek
pelyheit mindenütt nagy volumenekben forgalmazzák, most azt is bejelentette,
hogy bizonyos termékeit egyáltalán nem fogja reklámozni a kicsiknek, értsd a 12
év alatti célközönségnek. Azért nem, mert ezekben az egyes összetevőkből jóval több
van, mint ami az egészséges embernek ajánlható lenne.

Általában cukorból van
több a kelleténél- derül ki a jelentésekből, de a hirdető saját normái szerint nemcsak
a cukor, hanem a zsír, a nátrium(só), a bevitt kalória túl nagy mennyisége
miatt sem szabad ezeket hirdetni. Sőt, a vállalat azt is ígéri, hogy változtat
termékeinek összetételén, egészségesebbre hangolja őket, azaz csökkenti az egészségre
káros mennyiségeket.

Ez azonban még a jövő
zenéje, egyelőre nem ezek, hanem a hirdetések mennyiségét csökkenti –
pontosabban felszámolja őket. Ha a termékformulát nem tudja (?) érdemben
megváltoztatni, akkor csak a felnőtteknek hirdet vagy még nekik sem [hiszi a piszi
– a szerk.].

Magyarán: igazi
forradalmat az egészséges táplálkozás érdekében a világcég nem csinál, a
marketing szakemberek szerint az egész akció igazi haszna az lehet, hogy más
cégek is követik példáját, azaz mellőznek egy sor, gyerekeknek szóló hirdetést.
Lehet, hogy az majd hat, de nem kizárt, hogy sok gyerek továbbra is túlsúlyos marad,
ha kitart kedvenc termékeinél. Jobb esetben idővel elfelejtkezik róluk, mert
nem látja a termékek aktuális és általában keményen nyomuló reklámjait –
mondjuk kedvenc tévécsatornáján.

Korábban a gyártók már azt
is vállalták, hogy 6 év alatti gyerekeknek nem reklámoznak hizlaló ételeket. A
nagyobbaknak szánt reklámszpotok azonban továbbra is mennek – ez tehát igencsak
gyengécske megoldás arra, hogy bizonyos korosztályt ne befolyásoljanak a
fogyasztásában. A gyerekeket célzó reklámok teljes mellőzése viszont – ha a
költségtakarékosság révén még alacsonyabb termékárakkal is párosulna – nem lenne
elítélendő!

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás