fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Rosszat nem reklámozunk, csak áruljuk

| Kövécs Gábor

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Vannak marketing-guruk, akik szerint reklámokkal el lehet adni
mindent. Amerikában a nagy élelmiszeripari vállalatok közül sokan így
gondolják, és hatalmas költségvetéssel reklámozzák termékeiket szerte a
világon – főként az erre fogékony gyerekeknek. 

Tavaly több, „ifjú”
fogyasztóközönségét előszeretettel etető
amerikai világcég – így például a McDonald’s
vagy a Kellogg’s – is bejelentette,
hogy az egészséges termékeknek nagyobb publicitást ad, hirdetési költségeinek
felét ilyenekre szánja.

Hogy ez elég volt-e vagy
sem, azt egyelőre nem tudni, de figyelmet érdemel, hogy az utóbbi cég, amelynek
pelyheit mindenütt nagy volumenekben forgalmazzák, most azt is bejelentette,
hogy bizonyos termékeit egyáltalán nem fogja reklámozni a kicsiknek, értsd a 12
év alatti célközönségnek. Azért nem, mert ezekben az egyes összetevőkből jóval több
van, mint ami az egészséges embernek ajánlható lenne.

Általában cukorból van
több a kelleténél- derül ki a jelentésekből, de a hirdető saját normái szerint nemcsak
a cukor, hanem a zsír, a nátrium(só), a bevitt kalória túl nagy mennyisége
miatt sem szabad ezeket hirdetni. Sőt, a vállalat azt is ígéri, hogy változtat
termékeinek összetételén, egészségesebbre hangolja őket, azaz csökkenti az egészségre
káros mennyiségeket.

Ez azonban még a jövő
zenéje, egyelőre nem ezek, hanem a hirdetések mennyiségét csökkenti –
pontosabban felszámolja őket. Ha a termékformulát nem tudja (?) érdemben
megváltoztatni, akkor csak a felnőtteknek hirdet vagy még nekik sem [hiszi a piszi
– a szerk.].

Magyarán: igazi
forradalmat az egészséges táplálkozás érdekében a világcég nem csinál, a
marketing szakemberek szerint az egész akció igazi haszna az lehet, hogy más
cégek is követik példáját, azaz mellőznek egy sor, gyerekeknek szóló hirdetést.
Lehet, hogy az majd hat, de nem kizárt, hogy sok gyerek továbbra is túlsúlyos marad,
ha kitart kedvenc termékeinél. Jobb esetben idővel elfelejtkezik róluk, mert
nem látja a termékek aktuális és általában keményen nyomuló reklámjait –
mondjuk kedvenc tévécsatornáján.

Korábban a gyártók már azt
is vállalták, hogy 6 év alatti gyerekeknek nem reklámoznak hizlaló ételeket. A
nagyobbaknak szánt reklámszpotok azonban továbbra is mennek – ez tehát igencsak
gyengécske megoldás arra, hogy bizonyos korosztályt ne befolyásoljanak a
fogyasztásában. A gyerekeket célzó reklámok teljes mellőzése viszont – ha a
költségtakarékosság révén még alacsonyabb termékárakkal is párosulna – nem lenne
elítélendő!

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok