fbpx

| Kalas Györgyi

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Reklámtudatosság 2007

Feleslegesek a reklámok? Szükségtelen dolgok megvásárlására bírnak rá bennünket? Szórakoztatóak? Túlzók és megbízhatatlanok? A GFK Hungária Piackutató Intézet februárban közvélemény-kutatást készített a reklámokról.

A
felmérés 1000 fő bevonásával zajlott. A megkérdezetteknek
különböző, reklámokról szóló állításokról kellett eldönteniük, hogy egyetértenek-e
a kijelentéssel, vagy sem. A jelentés három, négy-négy év különbséggel végzett
kutatás (1999, 2003 és 2007) adatait elemzi.

Különösen érdekes, hogy az elmúlt 8 évben szinte semmit sem
változott a magyarok reklámokról alkotott véleménye. Eszerint az emberek fele ma
is és 8 évvel ezelőtt is úgy gondolta, hogy a reklámok leginkább csak összezavarják
az embert, így többnyire fogalmunk sincs, mit vásároljunk meg. Sőt, a
válaszadók 37%-a úgy vélte, a reklámozás teljesen fölösleges.

Az emberek háromnegyede gondolja úgy, hogy a reklám
egyszerűen része az életünknek, de igen nagy részük (ma 86%, 8 éve 89%) véli
úgy, hogy a reklámoknak nem befolyásolni kellene a nézőket, hanem információkat
nyújtani egy adott termékről.

Az emberek nagyobb része, 63%-a bevallotta, hogy a reklámok
ráveszik arra, hogy amúgy szükségtelen dolgokat vásároljon meg. Ez az arány
1999-ben még jóval alacsonyabb, 50% volt.

A fogyasztók mindössze 30%-a gondolja úgy, hogy a reklám a
szórakoztatás egy kellemes, esztétikai formája lenne, de majdnem ugyanennyien
(27%) ismerték el, hogy néha rajta kapják magukat, hogy reklámokban hallott
szövegeket dúdolnak.

Az emberek háromnegyede szerint a reklámok túlzók, és
egyáltalán nem hihetők, és 38%-uk szerint igazából nem is befolyásolják a
közvéleményt.

A kutatásból tehát egyértelműen látszik, az emberek
tisztában vannak a reklám befolyásoló hatásával, illetve azzal, hogy a reklám milyen
mechanizmusokat indít el a fogyasztókban. Többségük (67%) annak is tudatában
van, hogy a termékek olcsóbbak lennének, ha a gyártók nem költenének reklámra,
aminek árát természetesen beépítik az árucikkbe. Ennek ellenére a megkérdezettek
többsége a reklámok jelenlétét természetesnek, életünk részének tartja, és azt
is elfogadja, ha választásában a reklám irányítja.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás