fbpx

Tarts velünk, legyéla tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz!

Reklám, család, tanár: ki befolyásolja leginkább a gyerekek étkezési szokásait?

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A GfK legutóbbi egészségügyi felmérésének tanulsága szerint a szülők és a reklámok vannak legnagyobb hatással az általános iskolás korú gyermekek étkezési szokásaira.

A kutatásban 100 védőnőt kérdeztek meg a 6-14 éves korú gyerekek étkezési szokásairól. A megkérdezett szakemberek 19%-a rossznak, további 11% pedig nagyon rossznak ítéli ezeket a szokásokat, s mindössze 6%-ának van pozitív véleménye az általános iskolás korú gyerekek étkezéséről.

Többségükben ráadásul úgy tapasztalják, hogy a szülők és a reklámok befolyása a gyerekek táplálkozási szokásainak kialakulásában megközelítőleg ugyanakkora, s szintén nagy jelentőséggel bírnak nem csak a barátok, de a filmek, rajzfilmek, sorozatok is (45%-uk vélte így). Az iskolai menza, illetve büfé befolyásoló szerepéről ugyanakkor már jobban megoszlottak a vélemények: a védőnők 30%-a szerint teljes mértékben, 28%-uk szerint inkább, további 28%-uk szerint pedig van is, meg nincs is hatása ennek a gyerekek választására. Csak minden nagyjából tizedik védőnő (11%) tartja úgy, hogy a pedagógusoknak jelentős befolyása lenne arra, hogyan is táplálkoznak a legfiatalabbak.

A gyerekek egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozására vonatkozó iskolai tájékoztatás minőségéről a védőnők pozitív véleményüknek adtak hangot. A válaszadók 34%-a szerint teljes mértékben kielégítő tájékoztatás folyik e témában, de további 35%-uk szerint is inkább megfelelő az informálás mértéke.

A felmérésből az is kiderül, hogy a szülők a gyerekek étkezésével kapcsolatban tanácsot általában csak akkor kérnek a védőnőktől, amikor a gyermeknek táplálkozással kapcsolatos betegsége van.

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek