fbpx

| Tudatos Vásárló

“Rajtad múlik!” Az EU klímaváltozás kampánya újabb szakaszhoz érkezett

Az öt tagállamra, Magyarország mellett Lengyelországra, a Cseh Köztársaságra, Romániára és Bulgáriára összpontosító, „Az éghajlatváltozás rajtad múlik!” című kampány harmadik, egyben utolsó szakasza a környezetvédelmi világnapon, június 5-én indul.

A kampány azért éppen ebben az öt tagállamban kíván proaktív párbeszédet indítani, mert az Európai Unió közvéleményét rendszeresen vizsgáló Eurobarometer kimutatása szerint ezekben az országokban a legalacsonyabb a környezettudatosság szintje.

A kampány jelen szakaszának középpontjában a televíziós hirdetések állnak majd, valamint egy, a fiatal korosztálynak szánt vetélkedő, amelynek célja, hogy olyan virtuális közösséget hozzon létre, amelynek tagjai vállalják, hogy szokásaikon változtatva csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását.

Stavros Dimas európai környezetvédelmi biztos szerint „A fiataloknak már azért is különösen érdemes közreműködniük az éghajlatváltozás féken tartásában, mert máskülönben kénytelenek lesznek együtt élni a következő évtizedekben egyre súlyosabbá váló következményekkel. Ez a kampány sikeresen tudatosítja a fiatalokban az éghajlatváltozás fenyegető veszélyét, és megmutatja nekik, hogy hétköznapi életükben milyen ‘zöld’ megoldásokkal tehetnek ellene.”

A kampány záró szakasza a nemzeti fővárosokban június 5-én és 8-án tartandó rendezvénysorozattal indul. Ennek keretében 4 km-es kerékpárversenyt rendeznek Bukarest körül, a prágai Ekofestival 2008-on standokat állítanak fel a „szokásváltóknak”, Budapest pedig a (Margit-) Szigeti Sportvarázzsal vesz részt a programsorozatban. A műanyag zacskókat mindegyik országban be lehet majd cserélni többször használatos pamutvászon táskára.

A 2009 közepéig tartó kampány során a televíziós hirdetéseket kültéri reklámok és internetes kampány is kiegészítik majd. Ezen kívül megrendezésre kerül egy nagyszabású vetélkedő, amely az 5 ország fiataljait arra kívánja ösztönözni, hogy fogadalmat tegyenek az üvegházhatású gázok kibocsátását csökkentő új szokások és lépések mellett.

A 2008. november 30-ig tartó vetélkedő végén minden ország négy legnépszerűbb szokásváltó fiatalja, valamint országonként egy-egy szurkoló egyéves Earthwatch tagságot nyer az, a világ legnagyobb környezetvédelmi non-profit szervezetébe. A tizennyolc éven felüliek ezenkívül ifjúsági táborban is részt vesznek, ahol megismerkedhetnek a környezetkímélés gyakorlati eszközeivel; a tizennyolc éven aluliak körülbelül ezer euró értékű fényképezőgép-készletet nyernek.

Tovább a kampány magyar nyelvű internetes oldalára >>>

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás