fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Pénzbírságot kapott az Intersport

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A valóságban elérhetőnél jóval nagyobb kedvezményt ígértek az Intersport áruházak reklámjai. A fogyasztók megtévesztése miatt a sportszer kiskereskedelmi lánc 5 millió forint bírságot kapott.

A GVH 2008. júliusában indított eljárást az Intersport
Austria GmbH-val szemben, amely során a sportáruház lánc 2007. június és 2008.
július közötti akciótartási gyakorlatát vizsgálta.

Magyarországon 9 Intersport áruház működik. Az Intersport
védjegy használatára, illetve az áruházak működtetésére az Intersport Austria
GmbH franchise szerződést kötött önálló vállalkozásként működő sportcikk
kiskereskedőkkel.

Az áruházak a vizsgált időszakban több akcióról hírt adó
reklámanyagot is kiadtak. Ezeken feltüntettek egy „eredeti”, áthúzott árat,
illetve egy kedvezményes árat. Egyes esetekben apró betűvel, a lap szélén
eldugott helyen egy felhívás is szerepelt, amely szerint: „A feltüntetett
eredeti árak a gyártó/szállító által ajánlott eladási árak.” Ennek ellenére
azonban a GVH szerint a reklámok egyértelműen azt sugallták, hogy a hirdető az
üzleteiben alkalmazott kiskereskedelmi árakhoz képest kínál kedvezményt.

Vagyis az Intersport így olyan árból adott jelentős
engedményt, amelyért korábban az adott terméket nem lehetett megvásárolni.
Mivel a szállítók által ajánlott ár több esetben jelentős mértékben meghaladta
az Intersport által az akció előtt ténylegesen alkalmazott árat, a reklámokban
feltüntetett árkedvezmény a tényleges kedvezménynél jóval nagyobb volt. Ez
pedig azt a hamis látszatot keltette a vásárló számára, hogy a megtakarítás
nagyobb a valóságosnál.

A GVH megállapította, hogy az Intersport áruházak hirdetései
alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, ezért az Intersport Austria
GmbH-ra 5 millió forint bírságot szabott ki. A hatóság szerint az ügyben mind a
franchise átadó, mind az azt átvevő – azaz az egyes hazai áruházakat üzemeltető
– vállalkozások felelősek voltak, hiszen mindegyikük érdekében állt a reklámok
megjelentetése. Bírságot azonban csak az Intersport Austria GmbH kapott, hiszen
a jogsértő magatartás kialakításában elsődleges és meghatározó szerepe volt a
franchise átadójaként.

 

Forrás: GVH

Kép [cc] Intersport

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok