fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Óvatosan a kuponos oldalakkal!

19-ből 18 kuponos oldal nem a jogszabályoknak megfelelően működik – ez derül ki a Fogyasztóvédelmi Hatóság 2014-es vizsgálatából. Azt sajnos még nem tudhatjuk meg, hogy melyek ezek. 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2014. március 12. – 2014. szeptember 12. között kuponos oldalakat vizsgált. A vizsgálatokról múlt héten adtak ki közleményt. A vizsgálat ideje alatt összesen 19 kuponos oldalt ellenőriztek a felügyelőségek, melyek közül 18 honlap (95%) nem tett eleget a jogszabályi kötelezettségeinek.

 

A kuponosok csak közvetítenek

Az akciós termékeket és szolgáltatásokat a kuponos oldalak csupán közvetítik, és nem értékesítik. A fogyasztók így kizárólag azon információk birtokában döntenek a vásárlásaikról, melyeket a kuponos oldal a termékről vagy szolgáltatásról közzétesz.

 

Leggyakoribb hibák

Az NFH vizsgálata alapján ezek voltak a leggyakoribb problémák a kuponos oldalakkal:

9 vizsgált weboldal nem tüntetett fel információkat a panaszkezelés módjával kapcsolatosan.

14 honlap esetén nem találtak a vizsgálatokat lefolytató felügyelők arra vonatkozó információkat, hogy a fogyasztók hogyan rendezhetik vitás kérdéseiket, ha problémájuk adódna.

15 honlap nem tájékoztatatta a fogyasztókat arról, hogy fogyasztóvédelmi probléma esetén békéltető testülethez fordulhatnak, és nem írta ki az  illetékes békéltető testület nevét, székhelyét, postai címét.

11 esetben (a vizsgált honlapok 58%-a) nem tájékoztatta megfelelően a kuponos oldal a fogyasztókat az őket megillet kellékszavatossági, termékszavatossági jogról.

3 honlap nem tájékoztatta a fogyasztókat az értékesítés utáni ügyfélszolgálatról és egyéb szolgáltatásokról.

 

Az elállás/felmondás joga

A kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás/felmondás joga, feltéve, hogy a kupont még nem váltotta be. Az elállási/felmondási jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a fogyasztó figyelmét arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.

 

Következmények

A vizsgálat zárultával az NFH 13 esetben arra kötelezte a vállakozásokat, hogy feleljenek meg a vonatkozó jogszabályoknak. 6 esetben hatósági eljárást indítottak.

 

Miért nem tudható, mely cégekről van szó?

A TudatosVásárló.hu megkereste a Fogyasztóvédelmi Hatóságot, hogy megtudja, mely vállalkozások működését nem találták megfelelőnek. Dr. Fülöp Zsuzsanna az NFH szóvivője arról tájékoztatott, hogy „A jogsértő kuponos oldalt működtető cégekkel szemben a hatósági eljárások jelenleg még folyamatban vannak, azonban a jogerőre emelkedést követően a határozatok (az üzemeltető cégek megjelölésével együtt) honlapunkon elérhetőek lesznek.”

 

 

 

 

Forrás: NFH

Fotó: Chris Potter, Flickr

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás