fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Olvasónk írta: Acer-kálvária

Az alábbiakban egy Olvasónk levelét közöljük, aki elég bonyolult folyamaton ment át, mire visszakapta szervízbe küldött laptopját.




Kedves Olvasótársak!

Szeretném világgá kürtölni privát problémámat, sérelmemet, hogy
okuljatok ebből. Miért nem szabad Magyarországon Acer laptopot vásárolni? Kezdjük
azzal, hogy ennek a terméknek nincs itthon garanciális vevőszolgálata!
Feltehetően az adóelkerülés, vagy a nagyobb adókedvezmény miatt. Mégis
működhet!Vajon hogyan lehetséges ez?Hol van a fogyasztóvédelem vagy a
versenyhivatal, amely egyszerűen nem akar tudomást venni az ezzel kapcsolatos
bejelentésekről. Kulturált országokban már régen levették volna a polcokról ezt
a terméket.

Esetem röviden. Vettem idén júniusban egy Acer netbookot.
Kiválóan működött október 5-ig, amikor reggelre megjelent egy levélke foltocska
a bal sarkában. Naivan tárcsáztam a dobozában megjelölt garanciaszervizt –
mintsem tudva arról, hogy ez a szám Prágában csörög. Közölték semmi gond
küldenek érte egy UPS futárt, csomagoljam be, és adjam át neki. El sem akartam
hinni, hiszen ez már maga a csoda.

Majd negyedik nap telefon Prágába, ahol közlik nem küldtem a
garancialevelet. Ötödik nap: megtalálták, elnézés vagy ilyesmi semmi. Utána
megjavítva küldik.

Végül kilencedik napon egy e-mailben megérkezett az
ultimátum: fizessek 42000 forintot a 110000 forintos gépre, és javítva
visszaküldik. Vagy 7000 forintot, és javítatlanul megkaphatom. Ha egyik sem
tetszik ingyért megtartják maguknak, hiszen úgy sincs elegendő pótalkatrészük.
Hosszas hezitálás, és eredménytelen vita után az elsőt választottam. Ennek
ellenére máig sincs gépem, pedig négy hét telt el az ügy kezdete óta.

Tehát mindenkinek ajánlom óvakodjon az Acertől főleg attól a
társaságtól, amely így kezeli azt a vásárlót, aki már egyszer pengetett nekik.

A hipotézisük, hogy a gép LCD kijelzője törött. Becsomagolva
adtam át egy futárnak, és végül egy hét alatt jutott el Prágába. Ezek után
miként bizonyítsam be a vétlenségem? Az ország valamennyi pc szervizében
beszéltem szakértőkkel. Szerintük a gyártó – az Acer – nem véletlenül tesz egy
lapot az LCD és a klaviatúra közé, azért hogy ne nyomódhasson meg az érzékeny
képernyő. Azt viszont nem írják, hogy azt a lapot örökké tartsam a gépben.
Mások szerint az Acer gépek zsanérja rossza emiatt nyomódik a képernyő.

Karc vagy sérülés nem volt rajta, amíg nálam volt. Hogy
azóta Prágában mit csináltak, és mit csinálnak vele nem tudhatom. Fő érvük,
hogy az LCD-re nincs garancia, csak bizonyos kirívó pixelhibákra. Hogy aztán mi
a kirívó azt ők ott eldöntik.

Minden hozzáértő véleményét szívesen fogadom. Még azokét is,
akik az Acer védelmére kelnek. Végül is nem szeretném a bíróságon folytatni ezt
az ügyet ha nem muszáj. Nagyon érdekelne, hogy mit lehet tenni még ellenük, a
vásárlói jogaink védelmében? S hogy egyszer visszakaphassam a gépet, amit
állítólag panelhiány miatt nem tudnak még javítani. Ami csak azt bizonyítja,
esetem korántsem egyedi.

 

Olvasónk azóta jelezte szerkesztőségünknek, hogy visszakapta
a gépét, de úgy gondoltunk, a történet így is elég tanulságos ahhoz, hogy megosszuk
másokkal is.

 

Kép [cc] wim

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás