| Tudatos Vásárló
Milyen jogaink vannak, ha akciós terméket vásároltunk?
Leértékelt hűtőgépet vettem, ami később elromlott, és a boltban nem foglalkoztak a hibával, mert akciós volt a gép! Akciós termékre nincs garancia?
Korábbi cikkünkben tisztáztuk, hogy a vásárlót az eladó hibás teljesítése esetén szavatossági jogok illetik meg: első körben
-
kijavítást vagy kicserélést kérhet,
vagy ha ezek nem lehetségesek, akkor második körben
-
árleszállítást kérhet,
-
a terméket kijavíttathatja az eladó költségére,
-
vagy elállhat a szerződéstől, és a kérheti a vételár visszafizetését.
Gyakran találkozunk azonban azzal az eladói kifogással, hogy a vevőt nem illetik meg a szavatossági jogok, hiszen az adott termék leértékelt volt. Ez az eladói kifogás csak egyetlen esetben állja mag a helyét: ha a termék azért volt akciós, mert hibás volt, és a vásárláskor erről a hibáról tudtunk!
Az eladó a hibás teljesítésért felel csak, és a Ptk kimondja, hogy „Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett”, így természetesen ilyen esetben ha veszünk egy hűtőt, ami azért kerül az eredeti árnál kevesebbe, mert az szépséghibás (karcolt, vagy törött), akkor erre a hibára hivatkozva utóbb valóban nem reklamálhatunk, nem kérhetjük, hogy cserélje ki az eladó a hűtőt egy karcmentesre, hiszen a vásárláskor tudtuk, hogy a termék nem hibátlan.
További vásárlási joggal kapcsolatos kérdések és válaszok a Fogyasztó Barát Facebook oldalán.
Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!
A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.