fbpx

| Tudatos Vásárló

Mennyire vagyunk körültekintőek vásárláskor?

Míg az élelmiszerek szavatossági idejét a visegrádi országok polgárainak közel háromnegyede ellenőrzi vásárláskor, a termékösszetevőket csak a fogyasztók alig több mint fele nézi meg – derül ki egy friss kutatásból.

Az azonban már ország-függő,
hogy milyen gyakorisággal vizsgáljuk a szavatosságot: a magyarok és a lengyelek
harmada, míg a csehek és szlovákok ötöde nyilatkozott úgy, hogy ezt minden
alkalommal megteszi.

A magyarok és a lengyelek
negyede hány fittyet az összetevőlistára minden alkalommal, míg Szlovákiában
minden ötödik, Csehországban minden hetedik polgár tesz így a kutatás
eredményei szerint.

A kutatás igazolta azt a
közvélekedést, hogy a magyar nők gondosabbak és körültekintőbbek az
élelmiszervásárlásnál, mint a férfiak: az előbbiek 82, míg az utóbbiak 72
százaléka ellenőrzi rendszeresen a szavatossági időt. A felmérésből az is
kiderült, hogy minden hatodik háziasszonynak érdemes megvizsgálnia, amit a
férje vásárol, hiszen a férfiak 16 százaléka soha nem ellenőrzi, romlott-e az
általa a kosárba tett élelmiszer.

Az eredmények azt
mutatják, hogy a Budapesten élő fogyasztók a legtudatosabb élelmiszervásárlók:
százból 85-en ellenőrzik rendszeresen a szavatossági időt, ami tíz százalékkal
magasabb a vidéki városokban és a községekben mért aránynál.

A fiatalok és a
középkorúak között nincs jelentős különbség abban a tekintetben, hogy milyen
rendszerességgel ellenőrzik a megvásárolni kívánt terméket: tízből nyolcan ellenőrzik
rendszeresen a szavatossági időt, míg a nyugdíjasok alig kétharmada tesz így.

Az iskolai végzettséggel
párhuzamosan nő a vásárlói tudatosság: több mint másfélszer diplomás figyel oda
az élelmiszerek összetevőire, mint a legfeljebb 8 általánossal rendelkező vásárlók,
akiknek 35 százaléka soha nem vizsgálja meg, mit tartalmaz a vásárolt
élelmiszer, és ötödük a szavatossági időt sem ellenőrzi.

Minderről bővebben a TÁRKI és az
Image Factory tanulmányából >>>

 

Forrás: MTI

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás