| Tudatos Vásárló
Melyik milyen? A hazai elektronikus hírközlési szolgáltatások minősége
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) mostantól már az egyes szolgáltatási ágazatok minőségéről is tájékoztat.
Melyik mobilszolgáltató jeleskedik leginkább a számlapanaszok elrendezésében? Melyik internetszolgáltatóra érkezett a legtöbb panasz? Melyik kábeltévé-társaság hárította el leggyorsabban a működési hibákat? Mindezek fontos kérdések, ha épp a számunkra legmegfelelőbb szolgáltatást és szolgáltatót szeretnénk kiválasztani (persze, ha van választási lehetőségünk).
Jó hír, hogy az egyes hírközlési szolgáltatások árai és a szolgáltatások elérhetőségi adatai után az NHH immár a hírközlési szolgáltatások minőségi paramétereit is közzé teszi honlapján. A 2005 őszén indított TANTUSZ a vezetékes- és mobiltelefon, valamint a szélessávú internet és a kábeltelevíziós szolgáltatások árairól és elérhetőségeiről tájékoztatott, mostantól viszont a szolgáltatások minőségét bemutató adatok közzétételével az NHH további segítséget nyújt azoknak, akik tudatos döntéseket akarnak hozni.
Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak – a 345/2004-es Kormányrendelet – alapján az általános szerződési feltételekben szolgáltatásminőségi követelményeket kell vállalniuk. A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell, és a minden év januárjában nyilatkozniuk kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak. Az ezekben a nyilatkozatokban szereplő adatokat tette most közzé, könnyen átlátható, érthető formában az NHH.
A feldolgozott adatok a www.nhh.hu weboldal „Szolgáltatások, berendezések, építmények” menüpontja alatt, a „Hírközlési szolgáltatások nyilvántartása – az elektronikus hírközlési szolgáltatások minőségi jellemzői” címen érhetőek el.
Forrás: NHH