| Huzián Zsófia
Megtévesztő Ryanair reklámok
Megtévesztő reklámért 10 millió forintos bírságot kapott a Ryanair légitársaság a Gazdasági Versenyhivataltól.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Ryanair megtévesztette a fogyasztókat egy nyári akció keretében hirdetett, kedvezményes áron kínált repülőjegy kampány reklámjaival. Napi- és hetilapokban, magazinokban, szórólapokon, valamint saját honlapján elhelyezett banneren 99 Ft-os, illetve 49 Ft-os kedvező áron megvásárolható repülőjegyeket hirdetett.
Tájékoztatások fő üzenete a fogyasztók számára az volt, hogy a hirdetésekben megjelölt kedvezményes jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja.
A GVH megállapította, hogy a kedvezményes jegyek ezzel szemben csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek, így a hirdetések valótlan üzenetet közvetítettek a fogyasztók felé, ezért a vállalkozásra 10 millió forintos bírságot szabott ki.
Kép: sxc.hu