| Tudatos Vásárló
Megtévesztő reklámfogások az Auchantól
Az Auchant jogsértő magatartásáért 50 millió Ft versenyfelügyeleti bírságra büntették.
A GVH július 20-i tárgyalásán megállapította, hogy az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. több vonatkozásban is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas és a Versenytörvénnyel ellentétes magatartást tanúsított.
Az áruházlánc reklámújságjaiban számos termék esetén alkalmazta a „legolcsóbb”, illetve a „legolcsóbb termékeink” kifejezést, azt közvetítve, mintha a termékkategóriákon belül a reklámozott termékek mindig és minden körülmények között a legalacsonyabb áron megvásárolható termékek lennének a piacon fellelhető valamennyi termék közül. Eközben, szintén jogsértő módon, a reklámozott termékek az akció időtartama alatt nem is voltak kaphatóak az Auchan minden áruházában.
Ugyancsak jogsértés történt, amikor a fogyasztókat befolyásolandó az Auchan azt a látszatot keltette, mintha a „3 + 1 ajándék” csomagolásban árusított 400 g-os „Darling” macskaeledel akciós, azaz olcsóbb lett volna. A macskaeledel ugyanis olcsóbb volt, ha azt darabonként és nem négyes kiszerelésben vásárolták meg.
Szintén törvényellenes volt, hogy a 2006. májusában a 2 literes „Vera” forrásvizet a reklámújságjában közzétettnél magasabb áron árusították két Auchan áruházban is.
Az Auchan esetében a GVH ötödik alkalommal állapította meg, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. Mindezek figyelembevételével került kiszabásra az 50 millió Ft-os versenyfelügyeleti bírság.
Forrás: GVH