fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Megtévesztette ügyfelét a Groupama Biztosító

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A PSZÁF 400 ezer forint bírsággal sújtotta a Groupama Biztosítót, mert megtévesztette ügyfelét a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás éves díját illetően. Ráadásul még a panaszkezelés során is jogsértést követtek el.

Az ügyfelet – aki 2009-től rendelkezett KGFB szerződéssel a Groupama Garancia Biztosító Zrt.-nél – a pénzügyi szervezet évfordulós indexértesítő levélben tájékoztatta a 2010-re érvényes éves díjelőírásról, amelyet 22 104 forintban állapított meg lakossági folyószámláról történő éves fizetési gyakoriságnál.

Az ügyfél felkereste a biztosító ügyfélszolgálatát, ahol szóban arról tájékoztatták, hogy éves díjfizetés esetén a 2010. évi biztosítási díja 18 660 forint lesz. Mivel e díjat versenyképesnek találta a többi biztosító díjaihoz képest, a 2010. évi éves díjat a Groupama ügyfélszolgálatán utóbbi összegről kiállított csekken 2009. decemberében befizette.

A fogyasztóvédelmi eljárás során a biztosító közölte: ügyfélszolgálati munkatársa tévesen adott tájékoztatást a szerződés díjelőírásáról, mivel a helyes fizetendő díj 22 104 forint volt. Az ügyfél által 2009 decemberében befizetett összeg így nem fedezte az éves díjelőírását, további díj befizetése volt szükséges.

A Felügyelet fogyasztóvédelmi eljárása során megállapította: a biztosító ügyfélszolgálatának munkatársa a KGFB díjról történt tájékoztatással az ügyfelet tévedésben tartotta. A valótlan információt 2009 novemberében, azaz a biztosítóváltás időszakában közölte, amikor az ügyfélnek a díj tényleges összegének ismeretében lehetősége lett volna akár a szerződés felmondása mellett dönteni, és másik biztosítónál kedvezőbb díjú szerződést kötni. Ebben a döntési helyzetben az ügyfél valótlan információkkal való befolyásolása tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.

A Felügyelet eljárása során azt is megállapította: az ügyfél 2010. június 24-én írásbeli panasszal fordult a biztosítóhoz, melyre az – a törvény szerinti 30 napos határidőt túllépve – csak a 2010. szeptember 10-i levelében válaszolt.

A Felügyelet a fentiekben megállapított jogszabálysértések miatt együttesen 500.000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóra.

 

Forrás: PSZÁF

Kép [cc] las

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok