| Tudatos Vásárló
Megjelent a Tudatos Vásárló Magazin Ital című száma
Inni muszáj, de nem mindegy mit, mennyit és miből. A naponta fogyasztott különféle italoknak vagy éppen az azokat tároló palackoknak ugyanis komoly egészségi hatásai lehetnek.
Megszületésünk első pillanatától iszunk, nem mindegy
azonban, hogy a gondos anyuka miből itatja vagy eteti gyermekét. A nagyobb
gyártók és forgalmazók még mindig tömegével árulják a hormonhatású biszfenol-A
(BPA) tartalmú műanyag cumisüvegeket. Észak-Amerikában lépnek a BPA-tartalmú
műanyagok ellen, Európában kivárnak a szabályozók. A Tudatos Vásárló megkereste
a nagyobb cumisüveggyártókat és forgalmazókat, és válaszaik alapján
összeállítást közöl a BPA-mentes, illetve BPA-tartalmú termékek neveivel.
Idősebb gyerekeket nevelő szülők az Európában és
Magyarországon is egyre növekvő tinialkoholizálás miatt aggódhatnak. A magazin
legújabb számában bemutatja és kielemzi a tinik alkoholizálási szokásait, ennek
káros következményeit, valamint a társadalomtudósok, a gondozók, a reklámozók
és a gyártók álláspontját a kifejezetten fiataloknak kifejlesztett alkoholos
italokról.
Az újság élelmiszeripari szakértője cikkében arra
hívja fel figyelmet, hogy az ártalmatlannak számító tartósítószerek (benzoesav
és sói) és a gyakran használt aszkorbin sav házasságából rákkeltő anyag
(benzol) is keletkezhet az üdítőitalokban. Bár a kockázat nem túl magas, de a
folyamat minden részlete továbbra sem ismert és a benzoltartalomra nincs
határérték. A lap bemutatja a legfrissebb kutatási eredményeket, és egy brit
piacfelügyeleti vizsgálat eredményeit, amely a vizsgált termékek negyedében
mutatott ki benzolt.
De, hogy ne csak az italok barátságtalan oldaláról
essen szó, a Tudatos Vásárló megoszt pár egyéni és közösségi sikertörténetet
is. Az olvasók interjút olvashatnak Fuchs Imre tejesgazdával, aki a
fogyasztókkal ápolt közvetlen kapcsolatra, és a közvetlen értékesítésre
alapozta tejgazdaságának sikerét. A magazin egy olyan budapesti vendéglátóhely
tulajdonosát is bemutatja, ahol még az is méltányos kereskedelemből származó
kávét iszik, aki azt sem tudja mi az.
A tudatos vásárlókat bemutató rovatában az újság
szerzői Robert Llewellyn brit televíziós személyiséggel beszélgetnek, aki két
éve akkora sokkot kapott a karácsonyi bevásárláskor, hogy utána egy évig
önszántából nem vásárolt semmit.
A Tudatos Vásárló életmód rovatában többek között
idényrecepteket, barkácstippeket, művészeti és ökoturisztikai ajánlót
olvashatnak.
Tovább a magazin tartalmára >>>