fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Megjelent a Tudatos Vásárló Magazin Ital című száma

Inni muszáj, de nem mindegy mit, mennyit és miből. A naponta fogyasztott különféle italoknak vagy éppen az azokat tároló palackoknak ugyanis komoly egészségi hatásai lehetnek.




Megszületésünk első pillanatától iszunk, nem mindegy
azonban, hogy a gondos anyuka miből itatja vagy eteti gyermekét. A nagyobb
gyártók és forgalmazók még mindig tömegével árulják a hormonhatású biszfenol-A
(BPA) tartalmú műanyag cumisüvegeket. Észak-Amerikában lépnek a BPA-tartalmú
műanyagok ellen, Európában kivárnak a szabályozók. A Tudatos Vásárló megkereste
a nagyobb cumisüveggyártókat és forgalmazókat, és válaszaik alapján
összeállítást közöl a BPA-mentes, illetve BPA-tartalmú termékek neveivel.

Idősebb gyerekeket nevelő szülők az Európában és
Magyarországon is egyre növekvő tinialkoholizálás miatt aggódhatnak. A magazin
legújabb számában bemutatja és kielemzi a tinik alkoholizálási szokásait, ennek
káros következményeit, valamint a társadalomtudósok, a gondozók, a reklámozók
és a gyártók álláspontját a kifejezetten fiataloknak kifejlesztett alkoholos
italokról.

Az újság élelmiszeripari szakértője cikkében arra
hívja fel figyelmet, hogy az ártalmatlannak számító tartósítószerek (benzoesav
és sói) és a gyakran használt aszkorbin sav házasságából rákkeltő anyag
(benzol) is keletkezhet az üdítőitalokban. Bár a kockázat nem túl magas, de a
folyamat minden részlete továbbra sem ismert és a benzoltartalomra nincs
határérték. A lap bemutatja a legfrissebb kutatási eredményeket, és egy brit
piacfelügyeleti vizsgálat eredményeit, amely a vizsgált termékek negyedében
mutatott ki benzolt.

De, hogy ne csak az italok barátságtalan oldaláról
essen szó, a Tudatos Vásárló megoszt pár egyéni és közösségi sikertörténetet
is. Az olvasók interjút olvashatnak Fuchs Imre tejesgazdával, aki a
fogyasztókkal ápolt közvetlen kapcsolatra, és a közvetlen értékesítésre
alapozta tejgazdaságának sikerét. A magazin egy olyan budapesti vendéglátóhely
tulajdonosát is bemutatja, ahol még az is méltányos kereskedelemből származó
kávét iszik, aki azt sem tudja mi az.

A tudatos vásárlókat bemutató rovatában az újság
szerzői Robert Llewellyn brit televíziós személyiséggel beszélgetnek, aki két
éve akkora sokkot kapott a karácsonyi bevásárláskor, hogy utána egy évig
önszántából nem vásárolt semmit.

A Tudatos Vásárló életmód rovatában többek között
idényrecepteket, barkácstippeket, művészeti és ökoturisztikai ajánlót
olvashatnak.

 

Tovább a magazin tartalmára >>>

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás