fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Megjelent a Cégmérce!

Az idei Ne Vásárolj Semmit! Nap alkalmából jelentetjük meg az év fogyasztóvédelmi szenzációját, a Cégmérce adatbázist.

A Tudatos Vásárló Cégmérce a kelet-közép-európai régióban egyedülálló projekt, amely a fogyasztói tájékozódást segíti. Azt kívánja elősegíteni, hogy a tudatos vásárlók a felelősen működő, a fogyasztók hosszú távú érdekeit szem előtt tartó vállalkozásokat támogassák elköltött forintjaikkal, illetve, hogy megtudják, mely vállalatok érdemtelenek a támogatásukra.

A Cégmérce

  • segít a tudatos vásárlóknak az etikus és környezetbarát márkák azonosításában, illetve az elkerülendő, kritizált márkák, vállalatok azonosításában;
  • tájékoztatja a médiát és a közvéleményt a vállalatok társadalmi és környezeti teljesítményéről;
  • hozzájárul a vállalatok fenntarthatóbb, felelősebb működéséhez, a környezetkímélő, etikus termékek piacának növekedéséhez;
  • információt nyújt azoknak a befektetőknek, akik a társadalmi felelősségvállalásban és a környezetvédelemben élen járó vállalatokba szeretnének tőkét fektetni.

A Cégmérce független információforrások, köztük hatóságok, média, civil szervezetek, és bizonyos esetekben maguk a vállalatok közzétett adatai alapján nyújt átfogó képet a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményéről. Az adatbázis összesen 11 féle (környezeti, társadalmi, állatjóléti stb.) szempont alapján összesíti és értékeli a cégekről elérhető információkat.

Az adatbázis jelenleg három iparág: a mobilszolgáltatók, a tejforgalmazók és a tisztítószergyártók vállalatait rangsorolja, de a Cégmércét egyesületünk folyamatosan bővíti – következő lépésben a szupermarketeket vizsgáljuk. A Cégmérce további fejlesztésével és bővítésével kapcsolatosan az egyesület várja mind a fogyasztók, mind a cégek ötleteit, javaslatait.

 

Az első egyenleg

Az elsőként vizsgált mobilszolgáltatók közül a T-Mobile érte el a legtöbb pontot, a Vodafone az utolsó a rangsorban. A tejforgalmazók rangsorát a Galgafarm és a Virágoskút vezeti, a legkevésbé etikus márkák között a Milli, a Bakony és a Mizo szerepel. A legkevésbé kritizált tiszítószer-gyártók közé a Bábolna-Bio (Vix) és az EVM (Ultra) tartozik, a rangsorban az Unilever (Flóraszept, Domestos, Cif) és a Procter&Gamble (Mr Proper) az utolsó.

 

 

Tovább a Cégmércéhez >>>

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás