fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Megerősíti ügyfélszolgálatát a PSZÁF

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ügyfélszolgálatának és panaszkezelésének megerősítéséről döntött azt követően, hogy észlelte: megnőtt a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panaszok száma.

A Felügyelet tisztában van azzal, hogy a válság nyomán számos fogyasztó élethelyzete kedvezőtlenül változhat, ami az eddigieknél jelentősebb számban válthat ki a szolgáltatókkal szemben megfogalmazódó kritikákat. A Felügyelet elemezte, hogy a devizahitellel rendelkező adósok védelme érdekében 2008 novemberében a pénzügyminiszter és 9 kereskedelmi bank között létrejött megállapodás nyomán az első hónapban hány szerződésmódosítást kezdeményeztek az ügyfelek.

2009 január közepéig mintegy 1200 ügyfél jelezte igényét banki hitele futamidejének díjmentes meghosszabbítására, esetleg türelmi idő biztosítására. Devizahitelének előtörlesztését mintegy 4100 adós kezdeményezte, míg forint alapúvá történő átalakítását mintegy 900 ügyfél kérelmezte.

Azokban az esetekben, amikor a hatóság a pénzügyi szolgáltatók részéről a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény, vagy egyéb pénzügyi jogszabály megsértését tapasztalja, eljárást folytat, amelyet határozattal zár le. Egyéb esetekben a panaszügyi eljárás a panaszos tájékoztatásával vagy végzéssel zárul.

Ezek a számok vélhetően növekedni fognak, ezért a Felügyelet felkészült arra, hogy az ügyfelek panaszt tesznek akkor is, ha úgy vélik, hogy a pénzügyi intézmény ugyan nem sértette meg a jogszabályokat, ám nem tartja be a megállapodást.

A Felügyelet az e kérdéssel kapcsolatos ügyfélmegkereséseket is kivizsgálja. A Felügyelet az eddigi gyakorlatát kiegészítve, panaszelemzéseit kibővíti azzal, hogy elemezni fogja a megállapodás be nem tartására vonatkozó megkeresések megoszlását, főbb jellemzőit, és erről a megállapodás aláíróit külön is tájékoztatja.

A Felügyelet felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy a panaszkezelési eljárást követően, az egyedi szerződéses kapcsolatokból eredő jogviták tekintetében a bíróságok igénybevétele nélkül lehetőségük van ügyükkel békéltető testülethez fordulni. Ez utóbbi megkísérli, hogy egyezséget hozzon létre a panaszos és a pénzügyi szervezet között, ennek eredménytelensége esetén pedig határozzon a vitában. A Felügyelet a 2009. év során a bírságként befolyó összegek egy részét a békéltető testületek munkájának megerősítésére fordítja, elősegítve ezzel, hogy a panaszosok eljárással kapcsolatos terhei ne növekedjenek.

A békéltető testületek, a területi gazdasági kamarák mellett működő független testületek elérhetőségükről itt tájékozódhat >>>

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok