fbpx

| Tudatos Vásárló

Márciustól folytatódik a Lakcímke-kampány

Márciustól folytatódik a Lakcímke elnevezésű kampány, melynek célja, hogy tájékoztassa az ingatlantulajdonosokat a 2009. január elsejétől kötelező energia-tanúsítványról.

A tájékoztató kampány, melynek fővédnöke a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM), másik célja, hogy megismertesse az embereket az energiahatékonyság növelésének lehetőségeivel. A vonatkozó kormányrendelet értelmében 2009. január 1-től minden új építésű és bérelt épületnek kötelező energiahatékonysági tanúsítvánnyal kell rendelkeznie az adásvételkor vagy az egy éven túli bérbeadáskor. A rendelkezés azokra az 50 négyzetméternél nagyobb alapterületű és évente négy hónapnál hosszabb ideig lakott új épületekre kötelező érvényű, amelynek engedélyezési eljárása 2006. szeptember 1. után kezdődött el.

Az energiahatékonysági tanúsítás a használt épületek esetében adás-vételkor vagy bérbeadás esetén 2011. december 31-ig önkéntes. A 2009-es Lakcímke kampányban nagyobb hangsúlyt helyeznek a civil partnerek bevonására, valamint a tájékoztató rendezvényekre – mondta Király Zsuzsanna, a szervező Energia Klub program-menedzsere az MTI-nek. A rendezvényekkel kapcsolatos információk márciustól érhetők el a www.lakcimke.hu honlapon, amely már a 2008-as kampány során is üzemelt, az idén pedig megújul.

A tavalyi kampány során körülbelül 100 ezer emberhez jutott el az energiatakarékosságról szóló kiadvány. Az idei kampányba 12 civil partnert von be az Energia Klub, az üzleti partnerek pedig nemcsak pénzzel, hanem szakértelemmel is segítik a tájékoztatást. A tavalyi költségekről szólva a program-menedzser elmondta, hogy a kampány értékét 100 millió forintra becsülik, ennél azonban lényegesen kevesebbet költöttek, hiszen például sok ingyenes médiafelületet kaptak. A 2008-as kampányt európai uniós forrásból társfinanszírozták, míg az idei programok hazai – minisztériumi és üzleti – forrásokból valósulnak meg.

 

Forrás: MTI

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás