fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Már megint azok az apróbetűk! 20 milliós büntetés a Pannonnak

A Pannon GSM Távközlési Zrt. 2006. évi kommunikációs kampányaival több ízben is megtévesztette a fogyasztókat – állította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Megtévesztő reklám, „eltitkolt részletek”

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámnak minősül minden olyan hirdetés, ami az áru egyik lényeges tulajdonságáról (pl. a hűségnyilatkozat vállalásáról, vagy hogy a hirdetésben szereplő ár nem azonos a készülék teljes árával, hanem még további kifizetésekre is szükség van) nem vagy nem megfelelően tájékoztat.

A televíziós reklámokban, az óriásplakátokon a fogyasztókhoz eljutó fő üzenethez képest kisebb betűvel szereplő, a figyelem felhívására nem alkalmas módon elhelyezett közlések nem válnak a tájékoztatás részévé, azokat a fogyasztók nem minden esetben érzékelik. Ilyenkor az információ, még ha szerepel is a hirdetésben, az észlelhetőségi korlátok miatt valójában nem válik a fogyasztóhoz eljuttatandó üzenet – a fogyasztók által ténylegesen észlelt tájékoztatás részévé.

Tehát nem az apró betűs közlésekkel van baj önmagukban, hanem azzal, ha betűméretük miatt nem olvashatóak, nem észlelhetőek.

2006-os reklámkampányaiban a Pannon több alkalommal nem, vagy nem megfelelő módon adott tájékoztatást arról, hogy a reklámokban szereplő árakon történő vásárlás feltétele a hűségnyilatkozat aláírása. Ez azért különösen necces, mert a hűségnyilatkozat alkalmas a fogyasztó „fogvatartására” is, ezáltal pedig jelentős piaci hatása van.

A Pannon más esetekben azt „felejtette el” közölni, hogy a részletre vásárolható készülékeknél a hirdetett ár csak kezdőrészlet – azaz a vevőnek további kifizetéseket is vállalniuk kellett.

A mobilpiacon különösen fontos, hogy a szolgáltatók pontos tájékoztatásokat tegyenek közzé, hiszen a fogyasztók jelentős része az ár alapján választ a szolgáltatók közül, miközben az ügyfelek tudatossági szintje alacsony. A fogyasztói döntések meghozatalát nehezíti, hogy több piaci szereplő kínálja, folyamatosan változó feltételekkel, különböző konstrukciókban a termékeit. A vevők eligazodását nem könnyítik meg a rendszeres reklámkampányok sem, amelyek szinte átláthatatlanná teszik a szolgáltatásokat, megnehezítve azok összehasonlítását – állapította meg közleményében a GVH.

A jogsértés miatt a távközlési társaságot a GVH Versenytanácsa 20 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.

 

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás