fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Már megint azok az apróbetűk! 20 milliós büntetés a Pannonnak

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Pannon GSM Távközlési Zrt. 2006. évi kommunikációs kampányaival több ízben is megtévesztette a fogyasztókat – állította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Megtévesztő reklám, „eltitkolt részletek”

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámnak minősül minden olyan hirdetés, ami az áru egyik lényeges tulajdonságáról (pl. a hűségnyilatkozat vállalásáról, vagy hogy a hirdetésben szereplő ár nem azonos a készülék teljes árával, hanem még további kifizetésekre is szükség van) nem vagy nem megfelelően tájékoztat.

A televíziós reklámokban, az óriásplakátokon a fogyasztókhoz eljutó fő üzenethez képest kisebb betűvel szereplő, a figyelem felhívására nem alkalmas módon elhelyezett közlések nem válnak a tájékoztatás részévé, azokat a fogyasztók nem minden esetben érzékelik. Ilyenkor az információ, még ha szerepel is a hirdetésben, az észlelhetőségi korlátok miatt valójában nem válik a fogyasztóhoz eljuttatandó üzenet – a fogyasztók által ténylegesen észlelt tájékoztatás részévé.

Tehát nem az apró betűs közlésekkel van baj önmagukban, hanem azzal, ha betűméretük miatt nem olvashatóak, nem észlelhetőek.

2006-os reklámkampányaiban a Pannon több alkalommal nem, vagy nem megfelelő módon adott tájékoztatást arról, hogy a reklámokban szereplő árakon történő vásárlás feltétele a hűségnyilatkozat aláírása. Ez azért különösen necces, mert a hűségnyilatkozat alkalmas a fogyasztó „fogvatartására” is, ezáltal pedig jelentős piaci hatása van.

A Pannon más esetekben azt „felejtette el” közölni, hogy a részletre vásárolható készülékeknél a hirdetett ár csak kezdőrészlet – azaz a vevőnek további kifizetéseket is vállalniuk kellett.

A mobilpiacon különösen fontos, hogy a szolgáltatók pontos tájékoztatásokat tegyenek közzé, hiszen a fogyasztók jelentős része az ár alapján választ a szolgáltatók közül, miközben az ügyfelek tudatossági szintje alacsony. A fogyasztói döntések meghozatalát nehezíti, hogy több piaci szereplő kínálja, folyamatosan változó feltételekkel, különböző konstrukciókban a termékeit. A vevők eligazodását nem könnyítik meg a rendszeres reklámkampányok sem, amelyek szinte átláthatatlanná teszik a szolgáltatásokat, megnehezítve azok összehasonlítását – állapította meg közleményében a GVH.

A jogsértés miatt a távközlési társaságot a GVH Versenytanácsa 20 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.

 

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok