fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Legyen mindenkinek JÓ!

| Tudatos Vásárló

I love JÓ ‒ Azt, vedd ami JÓ neked! szlogennel indított kampányt a Nap-Hold Egyesület  a tudatos vásárlás népszerűsítésére. Hogy ez miért jó? Egy finom, egészséges ételtől azonnal jó kedvünk lesz, míg a víz, a levegő minősége egész életünkre hatással van, sőt a gyermekeink és unokáink életét is meghatározza.

A Veszprém megyei I love JÓ kampány azt hangsúlyozza, hogy tudatos vásárlónak lenni közvetlenül vagy közvetve nekünk JÓ. Hiszen minden döntésünk visszahat ránk: vannak, amelyek közvetlenül, és vannak, amelyek közvetetten. Épp ezért fontos a fenntartható életforma kialakítása, hogy a jövőben is élvezhessük a természet szépségeit és áldásait. Bár úgy tűnhet, hogy az egyes ember fogyasztása elvész a tömegfogyasztásban, nem felejthetjük el, hogy a tömegek fogyasztása pont az egyének vásárlásából áll össze.

 

A négy legfőbb JÓ

JÓ=

  • természetes összetevőket tartalmaz
  • helyi termék
  • amire tényleg szükség van
  • nincs feleslegesen csomagolva

 

Reklámok

A Nap-Hold Egyesület
A Nap-Hold Egyesület 2008-ban alakult. Fő célkitűzése a Veszprém megye és kiemelten a tapolcai kistérség természeti és történeti értékeinek megóvása és szélesebb közönséggel való megismertetése, elsődlegesen a gyermekeknek és az ifjúságnak, mint a jövő letéteményeseinek környezettudatos életmódra való nevelése, a közösséget építő magatartásformák terjesztése. Az elmúlt években az Egyesület számos kulturális, ismeretterjesztő és szabadidős programot szervezett.

Naponta jelennek meg új termékek és az azokat népszerűsítő reklámok, amelyek zöme épphogy érinti a termék jellemzőit, helyette a vásárlók érzelmeire hatva próbálják eladni az adott terméket. A kritikus reklámszemlélet mellett azonban ki kell emelni, hogy az életben nem a fogyasztás a legjobb dolog, sőt a legjobbak – a szeretet, a közösség, az önmegvalósítás – ingyen vannak.

 

Csomagolás

A hulladékhegyek ellen a kevesebb szemét termelése a leghatékonyabb fegyver. A szelektíven gyűjtött szemetet is el kell vinni a hulladékgyűjtő-szigetre, amit onnét el kell szállítani, fel kell dolgozni. Ehelyett nyújtanak jobb megoldást a kevesebb vagy újrafelhasználható anyagba csomagolt termékek. A piacon vásárláskor pedig a saját szatyor.

 

Étel&ital

Enni és inni kell, de nem mindegy, hogy mit. A boltok polcai roskadoznak a különböző termékektől, a hűtőpultok tele vannak egzotikus zöldségekkel és gyümölcsökkel, ám kérdés, hogy erre mind szükség van-e? A helyben termelt élelmiszer vásárlásával nem csak a hazai gazdaság kap támogatást, de a kisebb szállítási és tárolási kapacitás révén a környezetet is kisebb terhelés éri.

 

Szépség&Tisztaság

A szépség- és tisztaságipar nem csak ígéretekkel, de elvárásokkal is folyamatosan bombázza a fogyasztókat, akik ezen elvárások mentén fogynak, fehérítenek, ránctalanítanak, baktérium-mentesítenek, vegyszerek hadával körbevéve magukat. A szépség azonban nem a vegyipar terméke, hanem belülről fakad. Az ápoltsághoz és a tiszta környezethez minden megtalálható a természetben.

 

JÓ játékok

A kampány célja komoly, de azért egy kis játékból nem lehet baj. Az I love JÓ weboldalán (www.ilovejo.hu) és Facebook profilján (www.facebook.com/ilovejoo) folyamatosan fut három játék, amelyekkel a játékosok nem csak hasznos információkhoz jutnak, de még másokkal is JÓt tehetnek.

 

1. Képeslaptervezés

A jó példa ragadós. Erre a játékra jó példákat bemutató fotókkal pályázhatnak, amelyek közül a közönség választja majd ki a győztest, aki az erkölcsi győzelem mellett egy biciklivel is gazdagabb lesz. Emellett a szakmailag legjobbnak ítélt négy alkotás freecardon is megjelenik, amelyet a kampány végén Veszprém megyében kerül majd terjesztésre.

 

2. Csibeosztás

Néha egy gesztus is elég a JÓ cselekedethez. Így van ez a Csibeosztó játéknál is, amely keretében a kampány végén kendermagos csibéket osztanak szét a Veszprém megyei gazdák között. Ez nekik bevételt, a vásárlóknak pedig magyar csirkehúst és tojást jelent. Hogy hány darab csibe jut a gazdáknak, az az internetezőkön múlik, akiknek csupán annyi a dolguk,   hogy lájkolják az I love JÓt a Facebookon. A szabály egyszerű: tíz rajongó=egy csibe.

 

3. Kvíz

Az október 31-ig futó kvízjátékban már három helyes válasz után ajándék jár, a legtöbb jó választ beküldő játékosok között pedig Balaton-felvidéki hétvégét sorsolnak ki.

 

A projekt szakmai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A projekt a Környezet és Energia Operatív Program keretén belül, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok