
| TudatosVásárló
Környezettudatos kiállítás és akciók a MEDIAWAVE Fesztiválon
A 21. század népi, művészeti remekművei online és a fesztiválon.
A MEDIAWAVE Fesztivál által meghirdetett „ÚJRAHASZNOSÍTÁS” pályázatra közel 200 pályamű érkezett 70 alkotótól, alkotócsoporttól.
A legizgalmasabb alkotások a 21. század népi, iparos vagy művészeti „re-likviái” (azaz remekművei), amelyeket a környezettudatos gondolkozás szellemiségében nem egy növekedésmámorban felnövekvő „új generáció”, hanem egy „re-generáció” (azaz újrahasznosítás szellemiségében növekedő nemzedék) készített.
Az alkotásokat itt lehet megtekinteni.
A MEDIAWAVE facebook játékot is indított. Április 20-ig lehet lájkolni az alkotásokat plusz nyereményekért.
A szervezők reményei szerint a legjobbnak ítélt alkotások többségét be lehet mutatni kiállítás formájában a fesztivál ideje alatt, valamint koncentrált formában a Monostori Erődben, Komáromban, április 29-én mini-konferencia és kiállításnyitó keretében még hatékonyabban tudják a közönség elé tárni.
Csere-bere
A MEDIAWAVE nemcsak ezzel a pályázattal és kiállítással kíván az ökoszemléletnek és a fenntarthatóbb fejlődésnek adózni, hanem a rendezvény alapvető jellegét meghatározó Csere-bere akcióval is.
Ennek alkalmával a különféle – elsősorban kézműves jelleggel rendelkező, pl. nagymama lekvárja, házikolbász, szalonna, bor stb. – termékek adása-kapása egyrészt a közösségépítés alapjául, másrészt a Fesztivál, illetve annak előadói, művészei által nyújtott szolgáltatások ellenértékéül fog szolgálni.
A Fesztivál szeretne újra emlékeztetni arra a már-már feledésbe merült előadó és közönség közti viszonyra, amely a materiális társadalomban gyengülő félben van. A szervezők ezért minden koncerten és előadáson elhelyeznek egy MEDIAWAVE ajándékkosarat, amelyben a látogatók elhelyezhetik a magukkal hozott házi termékeket a színpadról kapott érték, élmény megbecsüléseként.
A MEDIAWAVE Fesztivál helyszínéül a Monostori Erőd szolgál 2012. április 26. és 30. között, a részletes program itt.