fbpx
Wizz Air kibocsátás-kompenzáció zöldre festés

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A kibocsátás-kompenzáció “egy kicsit vicces”, de azért ajánlja az utazóknak a Wizz Air vezérigazgatója

Támogasd ősszel induló kampányunkat, hogy még több zöldre festésnek, még több esetnek tudjunk utána járni!

A napokban adtunk hírt arról, hogy környezetvédelmi csoportok beperelték az Air France KLM holland leányvállalatát a cég reklámkampánya miatt, mert szerintük félrevezeti az ügyfeleket azzal kapcsolatban, mennyire fenntarthatóak a légitársaság járatai. Ennek kapcsán idézzük fel azt az esetet, amikor a Wizz Air vezérigazgatója azt találta mondani, hogy a kibocsátás-kompenzáció szerinte „egy kicsit vicces”, olyan, mint ha elültenél 1-2 fát, és azt gondolnád, ezzel minden ki van pipálva.

Váradi József 2021 októberében a World Routes légiközlekedési konferencián nem nagyon válogatta meg a szavait, amikor a kibocsátás-kompenzáció értékéről szólt a vitában egyenesen zöldre festésnek nevezve azt. Váradi hasonló megjegyzéseket tett egy légiközlekedési iparhoz kapcsolódó eseményen New York-ban, néhány héttel azelőtt is – írta meg a euronews.com.

Amikor feltették neki a kérdést, hogy akkor mégis miért van még mindig kibocsátás-kompenzációs programja a Wizz Air-nek, ha a vezérigazgatónak ez a véleménye róla, Váradi a személyzet főnökéhez fordult, és megkérdezte: „tényleg van még ilyen programunk?”

Miután munkatársai megerősítették, hogy a program valóban létezik, Váradi azzal folytatta, hogy az ő kibocsátás-kompenzációs programjuk bizony „nem fogja megváltani a világot”, és beismerte, hogy az intézkedés nem elég erős – olvasható a euronews.com-on.

A Wizz Air egyébként részben gépparkjának frissítésével tesz lépéseket a klímahatása ellen: repülőgépeinek kora átlagosan kevesebb mint 5 év.

„Képzeljük csak el: egy vacak, régi repülőt vezetsz, állatira szennyezed a környezetet, aztán ültetsz két fát, és azt hiszed, ezzel minden oké?”

Mi az a greenwashing, a zöldre festés, és mi a baj vele?

Hogy néz ki a Wizz Air kibocsátás-kompenzációs programja?

A légitársaság weboldalán az utasok kiszámolhatják, mennyi a karbonkibocsátásuk az adott úton, majd fizethetnek, hogy kompenzálják azt. Az így befizetett pénzzel az utasok a „jóváhagyott karboncsökkentő projekteket” támogatják. A Wizz állítása szerint minden befizetett pénz közvetlenül a projektekre megy – az adminisztrációs és a működtetési költségek fedezése mellett persze.

Annak ellenére, hogy a Wizz Európa leggyorsabban növekvő fapados légi társasága, csak két kompenzációs projektje van: egy faültető program Ugandában és egy ecuadori projekt, amelynek lényege, hogy szeméttelepen keletkező gázokból generálnak áramot. Ennek a programnak a megvalósításában a Wizz partnere a klímafókuszú tech-cég, a CHOOSE. A CHOOOSE olyan platformot hozott létre, mely az egyének és a szervezetek számára is lehetővé teszi, hogy a legjobb karbonkibocsátás-csökkentő programokhoz csatlakozzanak könnyedén, világszerte.

A Wizz Air Európa, ha nem a világ legzöldebb légitársaságának vallja magát:

  • gépeinek kora átlagosan kevesebb mint 5 év, ami azt jelenti, hogy hatékonyabb energiafelhasználásúak, mint az öregebb gépek,
  • ezeken a gépeken több az ülőhely, és 25%-kal kevesebb üzemanyagot égetnek el, mint a régebbiek,
  • nem működtetnek 500 km-nél rövidebb távon repülő járatot.

Támogasd ősszel induló kampányunkat, hogy mások is megérthessék, mi a baj a zöldre festéssel!

231

Segítettünk vegyszermentesíteni az otthonodat? Miben változtatsz otthoni szokásaidon?

A véleményed segít nekünk abban, hogy megtaláljuk az utat otthonotok zöldítéséhez, ezért kérünk, szánj időt egy kattintásra.

Sokat segítettél, köszönjük!


ökokör, life, greenandsafeA cikket az Agrárminisztérium KFSF/27/2022 szerződése társfinanszírozta. A Green&Safe LIFE-styles projektet az Európai Unió LIFE alapja támogatja. Azonosító: ENV GIE HU000622 Green&Safe LIFE-styles.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás