
| Zoljánszky Alexandra
Kérjünk inkább online szórólapot!
Májustól e-mailben is kérhetjük egyes cégek szórólapjait a nyomtatott helyett. Olyan lehetőség egyelőre nincs, hogy a postaszeméttől és az elektronikus szeméttől is megkíméljenek.
Megkerestük a kezdeményezés, a Szórólap Online kommunikációs vezetőjét, aki elmondta, felméréseikben folyamatosan vizsgálják, hogy mennyi szórólap jut el a háztartásokba.
Kiderült, 1990 óta folyamatosan nő ez a mennyiség, csupán tavaly történt némi visszaesés. Szilágyi Balázs tájékoztatatása szerint jelenleg Magyarországon évente mintegy 70-80 kilogramm szórólap kerül a postaládákba háztartásonként.
Ezt a hatalmas mennyiséget némileg enyhíthetné a 2010 májusában indult, egyelőre tesztfázisban lévő kezdeményezés.
A Szórólap Online a Lapterjesztő Kft. új szolgáltatatása, amely az általuk eddig is terjesztett reklámanyagokat teszi elérhetővé digitális változatban a papíralapú helyett. A Lapterjesztő Kft. a szórólappiac negyedét birtokolja, így akár évi 20 kilogramm papírt spórolhatnánk háztartásonként a kezdeményezéssel.
Az online szolgáltatás viszont még csak tesztfázisban van. A jelenlegi partnereiknek nem kötelező csatlakozniuk ahhoz, hogy digitális változatban is elérhetővé váljanak a reklámanyagaik, maradhatnak a papír alapú változatnál.
„Eddig a mintegy 600 hirdetőnk közül körülbelül tízzel sikerült megállapodnunk. De mindenképp bővülésre számítunk. Szeretnénk olyan mozgalmat elindítani, amely akár olyan cégeket is bevonna, akik jelenleg még nem partnereink” – mondta el portálunknak Szilágyi Balázs.
Csak a csatlakozott cégek szóróanyagától mentesülünk
A Szórólap Online azokat a fogyasztókat célozza meg, akik a kötelezően bedobott papírszemét helyett, digitalizált formában tájékozódnának a cégek ajánlatairól. Szilágyi Balázs megemlítette, felméréseik szerint a lakosság több mint 30%-a várja a különböző reklámanyagokat, mert ezekből tájékozódik.
Még csak kisebb körben hirdették meg a lehetőséget, és eddig körülbelül 100 fő regisztrált az oldalon. A tervek szerint szeptembertől teljes gőzzel indul a népszerűsítési kampány.
Aki az oldalon regisztrál, egyelőre postai úton kap egy matricát, amellyel a postaládájára ragasztva jelzi: ő e-mailben megkapja bizonyos cégek szórólapjait (azokét, akik csatlakoztak a kezdeményezéshez). A kézbesítőnek tudnia kell, hogy melyek ezek a hirdetők.
Azok is élhetnek a lehetőséggel, akiknél gyűjtőládákba helyezik a prospektusokat, ebben az esetben kevesebbet tesznek a rekeszbe. „A terjesztőinket felkészítjük erre, valamint eleve kevesebb darabszámmal gyártatjuk le ezeket a prospektusokat.” – tette hozzá Szilágyi Balázs. Aki él az ingyenes, országszerte elérhető lehetőséggel, az hetente két e-mailt kap, amelyek összesítve tartalmazzák a reklámanyagokat.
Az igazi az lenne, ha olyan lehetőséget is választhatnánk, hogy sem szórólapot, sem pedig online reklámot nem kérünk. Szilágyi Balázs erre úgy reagált, hogy e-mailt mindenképp kapunk, viszont ezt egy kattintással kitörölhetjük, ha nem vagyunk rá kíváncsiak.
Kép [cc] waferbord victornuno