alap kinézet

System Messages

dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Elég rossznak tűnik a helyzet, ha a vállalkozás folyton a kivitelezőre mutogat, illetve a fogyasztóvédelemtől elzárkózik.

Azt jól tudja, hogy új építésű lakásokra 3 év jótállás vonatkozik. Ilyenkor az ügyintézés menete: a fogyasztó vagy nagyobb probléma esetén a társasház egésze jelzi a hibát az eladónak, aki felvesz egy jegyzőkönyvet róla, majd pedig kijavítja.

Ha nem akarja javítani, a fogyasztóvédelmi hatóságot akkor érdemes megkeresni, ha az adminisztratív szabályokat megszegi a cég (pl.: egy fogyasztói levélre nem válaszolnak 30 napon belül, nem veszik fel a 49/2003. GKM rendelet értelmében előírt jegyzőkönyvet). Ha maguktól nem akarnak javítani, vagy vonakodnak, vagy csak az időt húzzák, akkor sajnos nem marad majd más lehetőségük, mint egy peres eljárást kezdeményezni.

Azt tudom javasolni, hogy a lakóközösség egésze küldjön egy ügyvédi felszólító levelet a cégnek. Ha ettől sem ijednek meg, akkor viszont tényleg csak a per marad hibás teljesítés miatt.









  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében

Smink