alap kinézet

System Messages

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

A kéretlen szórólapok ellen ma a fogyasztóknak kevés lehetőségük van tenni. Ezek a következők.
A kéretlen reklámokat két nagyobb csoportba lehet osztani: címzett illetve címzés nélküli küldemények.

A kéretlen címzett reklámküldemények elleni védekezésről itt olvashat részletesen cikkünkben írunk.

A címzés nélküli reklámküldemények ellen nem lehet védekezni, törvény nem szabályozza, mit tehetnek a hirdetők/terjesztők, és mit nem, és semmi sem kötelezi őket a fogyasztói kérések teljesítésére.

Egyetlen tippet tudok adni: a Magyar Posta Zrt. közel 25%-os piaci részesedéssel rendelkezik a szórólap-terjesztési piacon. Amennyiben amellett döntenek, hogy egyáltalán nem kérnek ilyen típusú reklámkiadványt, tudomásom szerint a Magyar Posta területi fiókjánál kérni lehet, hogy a cég által terjesztett kiadványokból az illető számára ne közvetítsenek.

Emellett érdemes (minél több) levelet írni a hirdető cégeknek, és arra kérni őket, tartsák tiszteletben a postaládák tulajdonosainak kéréseit, az ezt jelző feliratokat. Ha van olyan cég, amelynek szórólapozási tevékenysége kifejezetten felháborító, ne vásárolj a boltjaiban!



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében

Smink