alap kinézet

System Messages

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

A levelében leírtak alapján jogosnak tartom a reklamációját.
Egyetlen kiegészítést tennék:
A megrendelés lemondása, elállás esetén is csak akkor lehet sztornózási díjat felszámolni, ha erről a díjról (azaz az elállás következményeiről) Ön a megrendeléskor tájékoztatást kapott, vagy ennek tudomásul vételéről írásban nyilatkozott (gyakran a megrendelőlapon szerepel a kitétel).
Sztornózási díjkikötésének oka az, hogy az eladó a meghiúsult üzletel kapcsolatban már felmerült költségei megtérüljenek. Az Ön esetében erről szó sincs, így a díj felszámolása nem jóhiszemű kereskedelmi gyakorlatra vall.

Amennyiben a cég 30 napon belül nem reagál levelére, avagy nem az Önnek megfelelő választ kapja, békéltető testülethez fordulhat.
A Testület működéséről itt: http://www.nfh.hu/portal/hasznos/jogi_kalauz/bekelteto.html, elérhetőségekről itt olvashat: http://www.nfh.hu/portal/informaciok/elerheto/bekelteto.

Ha megengedi őszinteségemet:
Bár a leírtak alapján jogosnak tartom a reklamációját, az 5000 Ft visszajár Önnek, viszont ekkora összeg esetén sem békéltető testület, sem bíróság elé vinni az ügyet nem érdemes.
A cég tisztességes és jogkövető magatartásán múlik, visszakapja-e az összeget.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében

Smink