fbpx

| Gillich András

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Kapuzárás: 2008

Az Európai Bizottság az általános szigorítások mellett minden olyan kiskaput szeretne bezárni, ami eddig forgalomba engedte az aránytalanul környezetkárosító – többnyire már csak nevükben – terepjáró autókat.

Euro 5. Így nevezik a belsőégésű motorral szerelt gépjárművek
károsanyag-kibocsátását várhatóan 2008-tól szabályozó környezetvédelmi
normarendszert. Az Európai Bizottság szeptember 9-ig egyeztet az érintettekkel
az új tervezettel kapcsolatban. A javaslat szerint a dízelüzemű autók esetében
80 százalékkal kellene csökkenteni a rendkívül egészségkárosító
makrorészecske-, és 20 százalékkal a nitrogénoxid-kibocsátást. A
benzinüzeműeknél 25 százalékkal kevesebb nitrogénoxid és szénhidrogén kerülne a
levegőbe.

Megfelelő technológiai lehetőség mindkét hajtóanyagtípus esetében
rendelkezésre áll. A benzinüzemű motorok még jelentős fejlődés előtt állnak. Az
üzemanyag-befecskendezés tökéletesítése és feltöltésük is sok lehetőséget
kínál.

Az utóbbi évek európai autópiacán tapasztalható dízelláz hatalmas fejlődést
hozott viszont a gázolajos erőforrások befecskendezési rendszerében, itt már
kicsi a tér a továbblépésre. Emiatt a részecske-kibocsátás szigorú kereteinek
betartása csak a motoron kívül felszerelt, igen költséges szűrő segítségével
megoldható.

Több autógyártó, mint például a Peugeot, már ellátja termékeit ezzel az
igencsak kívánatos szerkezettel, de az iparágban érdekelt legtöbb cég, ameddig
csak lehet, eltekint egészségünk ilyen fokú védelmétől. Ez persze nem meglepő,
hiszen az autópiac az egyik legkeményebb konkurenciaharcot magáénak tudó
kereskedelmi terület, az ádáz küzdelem ott tart, hogy egyes cégeknél a
fejlesztés szakaszában külön mérnökcsapat dolgozik a csavarok számának
csökkentésén, minden megtakarított fillér számít. Azon gyártók, akik extraként
kínálnak részecskeszűrőt gázolajos típusaikhoz, 4-500.000 Ft körüli áron mérik
a berendezést, ami ha levonjuk belőle a jelenleg még viszonylag alacsony
gyártási darabszám miatt jelentkező magasabb előállítási költségeket, és az
exkluzív technika luxuscikkes haszonkulcsát, akkor is látható, hogy egy átlagos
családi autó 5-7 milliós árához képest is jelentős tételről beszélünk.

A szűkülő autópiacon pedig minden lépés, ami jelentősen növeli egy-egy típus
árát, tovább szűkíti azon vásárlók körét, akik megengedhetik maguknak az
autóvásárlást. Ez pedig rengeteg munkahelyet fenyeget, ami adu ász az autóipari
lobbisták kezében.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás