| Tudatos Vásárló
Kampány a biodiverzitás megörzéséért
Az európaiak nem eléggé tájékozottak a biodiverzitás csökkenésével kapcsolatban. Az Európai Bizottság figyelemfelkeltő kampányt indít.
A legutóbbi Eurobarométer-felmérés kimutatta, hogy csupán az
európaiak 38%-a ismeri a biodiverzitás fogalom jelentését, és 28%-uk
nyilatkozott úgy, hogy bár már hallotta a kifejezést, a jelentésével nincs
tisztában.
A többség szerint a biológiai sokféleség csökkenése komoly
probléma, de úgy gondolja, hogy a veszteség személyesen nem fogja érinteni;
ezzel szemben a válaszadók alig 17%-a vélte úgy, hogy máris érzi annak hatását.
Arra a kérdésre, hogy mi veszélyezteti leginkább a biológiai
sokféleséget, 27% a környezetszennyezést, míg 26% az ember okozta
katasztrófákat jelölte meg. A kérdésre, hogy miért nem lépnek fel a
biodiverzitás megőrzéséért, a polgárok elsősorban azt a választ adták, hogy
nincsenek tisztában azzal, mit is tehetnének.
Az egész Európai Unióra kiterjedő kampánynak – amely
egybeesik azzal, hogy az ENSZ 2010-et a biológiai sokféleség világévének
nyilvánította – az a célja, hogy felhívja a figyelmet a problémára az
interneten, videóklipeken, PR-akciókon, utcai művészeti eseményeken és a médián
keresztül, beleértve a közösségi portálokat is.
A kampány fő célkitűzése, hogy megmutassa a biodiverzitás
csökkenésének a mindennapi életre gyakorolt hatásait, és biztosítsa, hogy a
polgárok tisztában legyenek a veszteségek lehetséges következményeivel és
azzal, hogy ők mit tehetnek a folyamat megállítása érdekében.
További részletek a kampányról
>>>