| Tudatos Vásárló
Ilyen volt az esztergomi Tudatos Vásárló Fesztivál
Szép őszi nap, gasztronómiai ínyencségek a lekvártól a gombán át a házi sörig, koncertek, játékok és sok-sok érdeklődő. Röviden így jellemezhető a hétvégi esztergomi Tudatos Vásárló Fesztivál. De inkább beszéljenek a képek.
Esztergomban rendeztük meg az Esztergomi Környezetkultúra Egyesület segítségével az idei harmadik Tudatos Vásárló Fesztivált. A székesfehérvári és a győri fesztivál nagy sikerrel zajlott, a finom terményekről, helyi ételekről készült fotókat megtaláljátok a fesztivál oldalán. Célunk az volt, hogy lehetőséget nyújtsunk a látogatóknak arra, hogy megismerjék a környékbeli termelőket, személyes kapcsolatot alakítsanak ki velük, megkóstolják azok termékeit, ezáltal érdekessé, vonzóvá váljon a helyi termékek vásárlása, a piacra járás.
Ahogy a két másik vidéki fesztiválon, Esztergomban is volt Zöld Köves játék. A rendezvény kijelölt pontjain a helyi termék fogyasztáshoz kapcsolódó játékokkal, vagy az árusoktól érkező kvíz kérdésekre válaszolva lehetett csillogó zöld kavicsokhoz jutni, majd tombolaszelvényre váltani.
A rendezvény után, szeptember 29-én workshopot tartunk arról, hogy hogyan kell a gyakorlatban bevásárló köröket szervezni. Bemutatjuk a közvetlenül a termelőtől való csoportos vásárlás szervezési módszereit, valamint gyakorlati példákat, melyek Esztergomban már megvalósultak (“Kolbászfüst a panelből”, “Excel tábla helyett répatábla”).
Az alábbi Szatyor kisfilmhez hasonló kezdeményezést szeretnénk elindítani Esztergomban is.
A programról
A Tudatos Vásárló Fesztiválok a “Helyi termék vásárlást népszerűsítő kampány” című KEOP-2009-6.1.0/B/09-2010-0096 jelű pályázat keretében valósulnak meg.
Közreműködő szervezet: Energia Központ Nonprofit Kft.
Irányító hatóság: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
A Helyi termék vásárlást népszerűsítő kampány célja, hogy népszerűsítse a helyi termékeket, és gyakoribbá tegye a közvetlenül a termelőtől történő vásárlást; kedveltté tegye a piaci ős- és kistermelőktől történő gyakoribb vásárlást; elősegítse a fogyasztó és a termelő közötti közvetlen kapcsolat kiépítését, a termékkel kapcsolatos információáramlást, ebből adódóan a termék előállításával kapcsolatos ellenőrizhetőséget, azok környezetkímélőbb előállítását; valamint lehetőség teremsen arra, hogy az érdeklődők olyan helyi termelőket valamint hasonló érdeklődésű fogyasztókat ismerjenek meg, akikkel közösen vásárlói köröket alakíthatnak ki.