| Tudatos Vásárló
Így eszünk mi – a 60-as nők főznek a legtöbbet, nem túl lelkesen
A 60-as nők fele főz naponta, de közülük minden másodiknak csak púp a hátán a főzés. A reggeli és az ebéd mindent visz. Az íz az első, utána jön az egészség. A hazai étkezési és főzési szokásokat valamint a konyhatechnológiához kapcsolódó attitűdöket mérte fel a GfK Hungária egy átfogó kutatásban. Az eredményből kirajzolódnak a magyarok étkezési szokásaira jellemző tendenciák.
Mikrohullámú sütők
Botmixerek
Konyhai robotgépek
Hűtők és fagyasztók
Mosogatógépek
Turmixgépek (ingyenes)
Kávéfőzők
Szagelszívók
Összesen 1400 embert kérdeztek meg online a GfK Hungária piackutató munkatársai. Kiderült, hogy a magyarok 71 százaléka inkább rendszeresen étkezik, a lakosság közel harmada állítja ennek ellenkezőjét, azaz, hogy az étkezésére a rendszertelenség a jellemző.
A legkevésbé a 30 év alatti fiatalok fordítanak figyelmet a rendszeres étkezésre, míg a leginkább kialakult rutinjuk a 60 év felettieknek van.
A legfontosabb étkezésnek a reggeli és az ebéd minősül. A magyarok közel háromnegyede nem hagyná ki a reggelit a napi rutinból, míg napi rendszerességgel ebédelni a lakosság 80 százaléka szokott. Az ebéd az az étkezés, ahol leginkább jellemző a meleg étel fogyasztása, rendszeresen hideg ebédet csak minden 15. magyar fogyaszt.
A vacsora esetében már fordul a sorrend: némileg többen vannak, akik a napi utolsó étkezésre inkább hideg ételt fogyasztanak, mint azok, akik meleget, de ők sincsenek kevesen: minden negyedik honfitársunk napi rendszerességgel fogyaszt meleg ételt vacsorára.
A magyarok kétharmada 3-4 alkalommal étkezik naponta. Minden 9. magyar viszont ennél ritkábban fogyaszt ételt. Vannak szép számmal ugyanakkor olyanok is, akik legalább 6 alkalommal étkeznek egy nap során, ők a vizsgált célcsoport 6 százalékát teszik ki.
Főzni meglehetősen sokan szoktak. A magyarok közel 70 százaléka bevallása szerint hetente több alkalommal is főzőkanalat ragad. Rendszeresség terén a 60 év feletti hölgyek járnak az élen, akik közel fele napi szinten készít meleg étel, míg ugyanez az arány a középkorú (30-49 éves) férfiak körében a legalacsonyabb: kevesebb, mint 10 százalék. A napi gyakorisággal főzők aránya Budapesten a legalacsonyabb, míg a vidéki városokban a legmagasabb.
Érdekes, hogy a gyakran főzők körében körülbelül ugyanannyian szeretik végezni ezt a tevékenységet, mint akik inkább nyűgnek és az idejük egy jelentős részét lefoglaló tevékenységnek élik meg.
Élelmiszervásárlás esetén a 4 legfontosabb szempontnak (sorrendben) az alábbiak bizonyultak: ízletes, egészséges, összetevők pontos feltüntetése és a megszokott, bevált termék, jó tapasztalatok.
A változó szokásokra utal, hogy már többen keresnek recepteket az interneten, mint ahányan szakácskönyvekből tájékozódnak. Minden harmadik válaszadó esetében a tévéműsorok is jelentős szerepet kapnak a tájékozódásban.
A jelenlegi kutatás újdonsága a konyhatechnológiákhoz kapcsolódó attitűdök vizsgálata. Kiderült, hogy egyre fontosabb tulajdonság a beépíthetőség, a több és hasznosabb innovatív funkciók, a smart-osodás és óriási kereslet mutatkozik a kisebb konyhai gépek iránt. Mára már az internet átvette az információszerzés vezető pozícióját, a válaszadók 76%-a nyilatkozott úgy, hogy konyhai gépek vásárlása esetén az interneten tájékozódik. A konyhai gépek vásárlásánál a fontossági sorrendet a gép elérhető funkciói és tudása vezeti, ami egyértelműen mutatja a tudatos vásárlási attitűdöt. Összességében a magyarok hatoda tekinthető nyitottnak a konyhatechnológiai újdonságok iránt.
Képek: pexels.com
Támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fejlesztését!
Rendszeres havi 1000 Ft adomány
Rendszeres havi 2000 Ft adomány
Rendszeres havi 5000 Ft adomány
Rendszeres havi 10 000 Ft adomány
Egyszeri 5000 forint – kevesebb mint két mozijegy ára, de nekünk fontos segítség.
Bármennyit adhatsz, minden apró vagy hatalmas hozzájárulás számít.
Ha banki átutalással támogatnál:
Számlavezető: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete
Bank neve: Magnet Bank
Számlaszám: 16200106-00108490-00000000
IBAN szám: HU40 1620 0106 0010 8490 0000 0000
Swift: HBWEHUHB