fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Hol hibázunk online használtcikk vásárláskor?

online használcikk vásárlás

Mi mindent szoktunk a leggyakrabban használtan vásárolni? Tájékozódunk-e a termékek újkori áráról? Ki szoktuk-e próbálni vásárlás előtt a használt termékeket? Felmérés készült az online piactereken használt cikkeket vásárlók tudatosságáról.

2021 márciusában online felmérést végzett a havi 2,2 millió látogatót fogadó, több mint 1,5 millió terméket kínáló Jófogás online használcikk piactér. A felmérésben csaknem 6000 felhasználó vett részt. Az eredményekből kiderül, mit csinálunk jól és mit kevésbé jól online használtcikk vásárlás közben.

Garancia, jótállás, szavatosság – új jótállási szabályok 2021-től

Az eredmények szerint a vásárlók 45%-a mindig, 45%-a pedig időnként kér plusz információt a kiszemelt termékről. Vagyis az eladók hiába érzik azt, hogy elegendő lehet a szöveges tartalom, vásárlói oldalról nagy igény van a minél több részletre kiterjedő leírásra, aminek különösen nagyobb értékű termékek (pl. műszaki cikkek, bútorok) esetében lehet jelentősége.

Ez persze azt is jelenti, hogy

minden 10. vásárló soha nem szokott pluszinformációt kérni az eladótól,

pedig úgy jobban garantálható lenne, hogy az adott használt termék biztosan megfelel-e az igényeinknek. Mindez abból a szempontból tanulságos, hogy elmomndásuk szerint a kitöltők egyharmadával már előfordult, hogy a megvett termék nem minden apró részletben egyezett a hirdetésben látottakkal.

A Jófogás adatai szerint az eladók átlagosan 3-4 óra alatt szoktak reagálni a vásárlói érdeklődésekre – leggyorsabban műszaki cikkek (konzolok, videójátékok, okostelefonok) és babaruhák esetében. Házhozszállítási igény esetében pedig átlagosan csupán 21 percet kell várni az eladói jóváhagyásra.

Vatera, Jófogás, Facebook Marketplace összehasonlítás – melyik miben jó?

Próba, szerencse?

A vásárlók több mint 80%-a gyakran látogat árösszehasonlító oldalakat, vagyis sokan vannak tisztában a termékek újkori árával, így pedig az alkupozíciójuk is javulhat. A válaszadók leginkább műszaki cikkeket, autófelszerelést, okostelefont, szerszámokat, bútorokat, ruhaneműket, könyveket, kerékpárokat, video- és gyerekjátékokat szoktak online használtan vásárolni. A vásárlók leginkább okostelefonok, szerszámok és kerékpárok esetében szoktak kifejezetten körültekintőek lenni.

„A válaszadók 20%-a soha nem próbálja ki vásárlás előtt a használt terméket. Még akkor sem, ha az a járványügyi előírások betartásával egyébként megoldható lenne” – emeli ki a cég közleményében Palocsay Géza, a Jófogást működtető Kft. ügyvezetője.

És hogy mi lehet az elsődleges motiváció az online használtcikk vásárlások mögött? A megkérdezettek 60%-a a költséghatékonyságot emelte ki, míg 40%-uk együttesen a tudatosságot és a környezetvédelmet.

Vagyis szerencsére egyre többen vagyunk azzal tisztában, hogy a használt cikkek adásvételével jelentősen meghosszabbítható egy-egy termék életciklusa. Mindez pedig bizony tevékenyen hozzájárul ahhoz, hogy a bolygónkat megóvjuk a felesleges károsanyagkibocsátástól és hulladékterheléstől.


FV-19 pályázat logoEz a tartalom az Innovációs és Technológiai Minisztérium FV-I-20/C jelű pályázata keretében készült.

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek