fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Hatásos stresszcsökkentés – csak egy dolog kell hozzá, és az mindig nálad van

| Tudatos Vásárló

A stressz romboló hatással van nem csak a közérzetünkre és a teljesítményünkre, hanem az egészségünkre is. A cikkben olyan egyszerű és hatásos stresszcsökkentő módszereket ismerhetsz meg, amelyet bármikor és bárhol gyakorolhatsz. Akár itt és most!
 

Az életmódváltás egyik rendkívül fontos, de nem könnyű területe a stresszcsökkentés. Sokszor úgy gondoljuk, hogy a stresszre szükségünk van ahhoz, hogy hasznosnak érezzük magunkat, és sikeresek legyünk. Ezzel szemben a stressz azt mutatja, hogy nem tartjuk kezünkben az életünket, hanem a külső tényezők veszik át a hatalmat felettünk, elvesztjük a kontrollt.

A stressz (pontosabban a distressz, mely a negatív stressz, szemben az eustresszel, amely épít, energiát ad és csúcsteljesítményre késztet) nemcsak a lelkünket rombolja és szenvedést okoz, hanem az egészségünkre is negatív hatással van: gyulladást, savasodást okoz, gyorsítja az öregedét és az 5 leggyakoribb nem fertőző betegség (a szív- és érrendszeri, a krónikus légzőszervi betegségek, a cukorbetegség, a lelki problémák és a rák)  kialakulásában is fontos szerepet játszik.

Univerzális stresszmentesítő gyakorlatok

A stressz hatékony kezelése érdekében érdemes egy kicsit befelé figyelni, és felismerni a stresszhelyzeteket, valamint megismerni és alkalmazni azokat a természetes módszereket, amelyek évezredek óta bizonyítottan segítenek. A gyakorlásukhoz szükséges eszköz pedig mindig nálunk van, függetlenül attól, hol vagyunk, és éppen mit csinálunk.

Az ellazulás univerzális kulcsa nem más, mint a légzés. A vegetatív idegrendszer irányítja szervezetünk működését, beleértve az összes stresszreakciót. Itt minden akaratunktól függetlenül történik. Szívünk, vesénk, májunk magától működik, ha akarnánk, sem tudnánk befolyásolni működésüket. A vegetatív idegrendszer által irányított egyetlen terület, amire tudatosan is hatással lehetünk, az a légzés. Dönthetünk úgy, hogy lassabban, mélyeket lélegzünk, ezzel lelassul a szívverésünk és csökken a vérnyomásunk. Ez a mechanizmus képezi azoknak a légzéstechnikáknak az alapját, amelyeket szinte valamennyi kultúra alkalmaz az ellazuláshoz, a stresszcsökkentéshez és a koncentrációhoz.

Meditáció

Az egyik ilyen egyszerű módszer a box meditáció. Egy rendkívül egyszerű, gyors és hatékony módszer a tudatunk feletti uralom visszaszerzésének. Erejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az amerikai hadsereg pszichológusai fejlesztették ki a katonáik számára. Valószínűleg kevés stresszesebb munka létezik, mint a hadseregben szolgálni. Ha náluk jól működik egy ilyen kemény közegben, akkor valószínűleg nálunk sem marad el a hatás.

A box meditációt egy négyzettel tudjuk legjobban szemléltetni, amelynek oldalai a légzés egy-egy szakaszát jelképezik. Az első a mély belégzés, majd a levegő benntartása,  kilégzése és  végül légzésszünet. Mindegyiket 4 ütemen keresztül végezd (kb 4-5 másodperc mindegyik szakasz). A meditáció javasolt hossza 5 perc, de ha nincs ennyi időd, akkor már néhány légzés is sokat segíthet.

A teljes cikket és további egyszerű meditációs technikákat elolvashatod a fittesmost.hu oldalon

Lendítsd át magad a flowba, a tökéletes harmónia állapotába

A stresszkezelést érdemes mindig akkor alkalmazni, amikor észrevesszük, hogy felüti a fejét. Így azonnal kézbe tudjuk venni  a dolgok irányítását, még mielőtt elhatalmasodna felettünk.

Valamilyen légzésmódszert javasolt minden nap, néhány alkalommal gyakorolni. A reggelt kezdd mindig a kiválasztott légzés alkalmazásával néhány percen át, ezzel pozitívan indulhat a napod. A nap során pedig alkalmazhatod a módszert  koncentrációd javítására és a stresszhelyzetek kezelésére egyaránt.

Sőt a légzés segítségével átlendíthetjük magunkat a flowba, a tökéletes harmónia állapotába. A flow állapotban boldogok, elégedettek és produktívak vagyunk. Ilyenkor energiatakarékos üzemmódra kapcsolunk, és  tökéletesen ellazult állapotban csak az adott feladatra koncentrálunk, az itt és mostban vagyunk. A flow során légzésünk, vérnyomásunk és szívverésünk tökéletes szinkronban van. Arról, hogy milyen módszerekkel juthatunk el a flowba, következő cikkünkben írunk majd.

Forrás: fittesmost.hu

Kép: pixabay.com


 

Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal!

Fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


 

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok