fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A hagyományos fair trade mozgalom: civilek és kis boltok

A fair trade nem csak méltányos kereskedelmi elveiben, de mint civil, társadalmi vállalkozói tevékenység is eltér a hagyományos kereskedelemtől. A társadalmi vállalkozói forma esélyt adhat a Magyarországi elterjedésre is.

Civil
kezdetek
A méltányos kereskedelem koncepcióját eredetileg a
gazdasági és társadalmi fejlődés iránt elkötelezett civilszervezetek
fejlesztették ki. Az első méltányos kereskedelmi kezdeményezések magukba
foglalták az alternatív kereskedelmi szervezeteket, a „fair trade üzleteket”.
Ezeket gyakran egyházak vagy jótékonysági szervezetek kezdeményezték, bár sok
közülük mára független céggé vált.


Kiskereskedők
Ennek
a hagyományos méltányos kereskedelmi útvonalnak a bázisa a fair trade
alapelvein nyugszik, amely a fejlődő országok termelőivel és beszállítóival
való kereskedelmi kapcsolatokat alapozta meg. Az importőr cégek azonosítják
a termékeket, importálják azokat, és eladják a fogyasztóknak különböző
csatornákon keresztül. Ez történhet például közvetlen kiskereskedelmi csatornákon, a
Fair Trade bolthálózatokban, más non-profit, civil szervezeteken, egyházi csoportokon
keresztül, levélben való megrendelés útján, stb.


Méltányos termékek, méltányos
üzletek
E kereskedelmi csatornák működésének minden tényezője
a fair trade elvén alapul, és a végső fogyasztói ár lehető legnagyobb
hányada visszakerül a termelőkhöz. A megtermelt profitot sok esetben fejlesztési
célokra áldozzák, bár egy részét hagyományos kereskedelmi üzemeltetésre fordítják.
Az Európa-szerte a fair trade hálózat egyik bázisának számító „World Shop”
bolthálózatokon keresztül piacra kerülő termékek nagy része nincs külön
védjeggyel ellátva, a vásárlás bizalmi alapon történik. E szervezetek
„márkanevei” már önmagukban azt jelzik a fogyasztóknak, hogy a termékek és az
alkalmazott üzleti gyakorlatok a méltányos kereskedelem alapelveivel összhangban
vannak. Tehát a kereskedők és fejlődő országokban működő partnereik
megállapodtak az alapelvekben, és ezek betartását bizonyos mértékig ellenőrzik
is.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!

      Bónusz: tippek, tesztek, programok