fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Ha élelmiszer, magyar legyen

A hazai lakosság fele odafigyel ara, hogy magyar terméket válasszon, de ez elsősorban az élelmiszerekre vonatkozik. A döntési szempontok között viszont még mindig az ár vezeti a listát.




A lakosság mindenekelőtt az élelmiszerek esetében
ragaszkodik a magyar áruhoz, közülük is külön kiemelve a hús- és hentesárut, a
tejet és tejtermékeket, illetve a zöldség- és gyümölcsféléket. A megkérdezettek
52%-a ha teheti, magyar terméket részesít előnyben – ezek a legfontosabb
megállapításai az Ipsos válságkutatás-sorozatának.

Az Ipsos Zrt. 2009 folyamán több hullámban is felmérte a
lakosság és a vállalatok körében a válsággal kapcsolatos véleményeket,
félelmeket és tapasztalatokat. A kutatás legutóbbi hullámai kiemelten
foglalkoztak a magyar termékekkel: mely termékkategóriákban fontos, hogy a
termék magyar származású legyen? A lakosság körében mi számít magyar terméknek?
Mi alapján ítéljük meg egy termékről, hogy az magyar-e?

A kutatás eredményeként megállapítható, hogy a lakosság
mindenekelőtt a különböző élelmiszerféleségek esetében ragaszkodik a magyar
áruhoz, ezek közül is külön kiemelve a hús- és hentesárut, a tejet és
tejtermékeket, illetve a zöldség- és gyümölcsféléket. Magyar terméknek a
válaszadók szerint elsősorban az számít, amit magyar alapanyagokból
készítettek, illetve amelyik védjeggyel ellátott. Nem elhanyagolható szempont
ezek mellett az sem, hogy magyar tulajdonú vállalat gyártja-e az adott
terméket, illetve hogy az régi, hagyományos terméknek számít-e.

Egy élelmiszer-termék megvásárlásakor, talán nem meglepő,
hogy az ár a legfontosabb szempont, ezt követi a minőség, az akciók és a
kedvelt íz. A termék származása az 5. helyen áll, mint prioritás. Az eredmények
összesítése alapján elmondható, hogy nem könnyű felismerni a magyar termékeket.
A válaszadók 2/3-a szerint a magyar és külföldi termékeket nehéz
megkülönböztetni egymástól. A termék származási helyéről a csomagolás
árulkodik, a válaszadók 85%-a is ezt tartja a megfelelő információforrásnak. A
márkanév 31%-ban, a név maga pedig 21%-ban járul hozzá ahhoz, hogy el tudjuk
dönteni, honnan származik az adott termék.

A megkérdezettek 52%-a ha teheti, magyar terméket emel le a
polcról, míg 40%-uk terméktől függően dönti el, hogy a magyart vagy inkább a
külföldit preferálja. A maradék 8% általában nem részesíti előnyben a magyar
termékeket. A válság következtében a válaszadók 20%-a vásárol gyakrabban magyar
terméket, 69% ugyanolyan mértékben, míg 11% vásárlásai során ritkábban
választja a válság kezdete óta a magyar termékeket. A magyar eredet tehát
minősíthető egyértelmű termékelőnynek, önmagában azonban még nem záloga a
sikernek.

 

Forrás: Ipsos

Kép [cc] hetti carol

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás