
| Tudatos Vásárló
Ha drágább kiszállítást választottál
Gyorsfutár hozta ki a megrendelt terméket: kicsit drágább volt, mint a sima futár, de hamar megjött a csomag. Mégis elállok a vásárlástól. Ugye visszajár nekem a kiszállítás díja?
A fogyasztó elállása esetén a webáruház 14 napon belül köteles visszafizetni a részünkre a megrendelt termék vételárát és a kiszállítás díját.
Sok webáruházban lehetőség van olyan kiszállítási módot kérni, ami a számunkra extra kényelmet biztosít (például néhány órán belüli kiszállítás). Ezek a kiszállítási módok általában drágábbak, mint a „sima” futár általi kiszállítás.
Természetesen ilyen esetben is élhetünk az elállás jogával, de jó ha tudjuk, hogy a webáruház ilyenkor nem köteles az általunk megfizetett teljes összeget visszafizetni a részünkre, hanem csak a termék vételárát és a „sima” kiszállítás díját.
A vonatkozó kormányrendelet ez ügyben így fogalmaz: „Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.”
A Fogyasztó Barát legközelebb azt mondja el, hogy elállás esetén kit terhel a termék visszaküldésének költsége.
A vonatkozó jogszabály a 45/2014. kormányrendelet 23. § (3) bekezdés
Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással. Köszönjük!