fbpx

Form próba

Hiába jelezték korábban vásárlók és európai fogyasztóvédők, hogy probléma van a Nintendo Joy-Con kontrollerjével, a Switch új, ősszel piacra dobott modelljében változatlanul fennállnak ugyanezek a hibák – figyelmeztettek norvég fogyasztóvédők. Eddig összesen 25 ezer felhasználó nyújtott be panaszt az Európai Bizottsághoz. Az ügy kapcsán ismét leírjuk, hogyan érvényesíthetjük vásárlói jogainkat.

Számos európai fogyasztóvédő szervezet és maga az európai fogyasztóvédelmi szervezeteket tömörítő BEUC is panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnak még 2021 januárjában, miután kiderült, hogy a Nintendo Switch nevű hordozható játékkonzol analóg kontrollerje sok esetben rosszul működik.

Amikor a cég az idén ősszel piacra dobta az új Nintendo Switch-et, a fogyasztóknak ismét csalódniuk kellett, mert az új modellnél is fennáll a Joy-Con kontrollerrel kapcsolatos probléma – figyelmeztet az ügy kapcsán a norvég Forbrukerrådet fogyasztóvédő szervezet.

Eddig összesen 25.000 felhasználó szerte Európából (Franciaországból, Belgiumból, Hollandiából, Portugáliából, Olaszországból, Szlovákiából, Szlovéniából és Görögországból) nyújtott be panaszt az Európai Bizottsághoz az ún. drifting nevű hiba miatt. A fogyasztók által tapasztalt probléma, hogy a Joy-Con névre hallgató kontrollerek analóg karjai egy idő után szinte önálló életet élnek: akkor is mozgást érzékelnek, ha nem mozgatja semmi. Márpedig így lehetetlen rendesen használni a kontrollert és magát a játékot is. A hiba nem rögtön a vásárlás után jelentkezik, így valószínűleg az elhasználódáshoz lehet köze.

Elromlott, késve jött – hova forduljunk fogyasztóvédelmi panasszal?

 

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok