fbpx
fogfehérítő versenyhivatal hamis reklám

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Forgalomból kivont fogfehérítőt hirdetnek, versenyhivatali vizsgálatot kaptak

Eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.

A BrightWhite otthoni fogfehérítő termékcsalád forgalmazóit – két magyar és egy szlovák vállalkozás – több manapság “klasszikus” hibát is elkövettek. Az indított versenyfelügyeleti eljárás  következő pontjai jól mutatják, mennyi helyen érheti a fogyasztót sérelem, téves tájékoztatás, illetve milyen fontos, hogy ha influenszerekre vagy fogyasztói véleményekre alapozzuk vásárlási döntéseinket, ellenőrzzük, nem rejtett reklámtevékenységről van-e szó.

A GVH eljárásban a következőket tartja problémásnak:

1. A fogfehérítő terméket többek között kisebb-nagyobb követőbázisú influenszereken keresztül népszerűsítették, a reklámok így széles fogyasztói kört érhettek el. A Facebook-, és Instagram-hirdetések azonban nem minden esetben jelölték a terméket ajánló véleményvezérek és a vállalkozások közötti gazdasági érdekeltséget.

Az influencerek fizetett együttműködései, terméket vagy szolgáltatást reklámozó posztjai, videói, bejegyzései sokszor a szürkezónában mozognak. Nem kellően átlátható az olvasók, követők, fogyasztók számára, hogy egy poszt, videó reklám-e vagy sem. Fel kell-e tüntetni, ha az vagy nem, és ha igen, mit kell látnunk ebből nekünk fogyasztóként?Erről a Jogászvilág-on olvashatunk összefoglalót.

2. A Nemzeti Népegészségügyi Központ emellett forgalomból kitiltottként tartja nyilván a terméket, így a versenyhatóság gyanúja szerint a hirdetések hamisan keltik azt a benyomást, hogy az jogszerűen forgalmazható.

3. A reklámok valószínűleg megtévesztően azt a látszatot keltik, hogy a terméket egy egészségügyi szervezet is jóváhagyta.

4. A hirdetések vélhetően nem alátámasztott állításokat tartalmaznak a termék összetételével – így annak peroxid-mentességével és “teljesen természetes” jellegével –, a használatától várható gyors és látványos eredménnyel, egészségre gyakorolt hatásával, illetve piacelsőségével kapcsolatban.

5. A Versenyhivatal azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozások a termék honlapján egyoldalúan szűrik a negatív fogyasztói véleményeket, és kizárólag a pozitív visszajelzéseket jelenítik meg.

Fontos, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

FV-19 pályázat logoEz a tartalom az Innovációs és Technológiai Minisztérium
FV-I-20/C jelű pályázata keretében készült.

 

Iránból származó szennyezett mazsolát hívott vissza a Tesco

Kép: freepik.com

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás