fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Félrevezető volt a Coca-Cola reklámja

Az ausztrál hatóságok helyreigazításra kötelezték a Coca-Colát, mivel reklámjaiban azt sugallta, csupán mítosz a kóla egészségkárosító hatása.

A gyártók gyakran hamis egészségügyi előnyökkel kecsegtetik
a potenciális vásárlókat a hirdetéseikben. Nincs ez másképp az üdítőitalok
esetében sem. A kérdés fontosságát jelzi, hogy a Lancet, az orvostudomány egyik legnevesebb
nemzetközi folyóirata szerkesztőségi cikkben
foglalkozik ezzel.

Nagy port vert fel, amikor az ausztrál hatóságok
helyreigazításra kötelezték a Coca-Cola italgyártót, mivel reklámjaiban azt sugallta,
csupán mítosz, hogy a kóla hizlalja a gyerekeket, és fogszuvasodást okoz.

A cikk fölhívja a figyelmet arra, hogy a nagy élelmiszeripari
vállalatok reklámjainak logikája az utóbbi időben igencsak megváltozott. A
gyártók és forgalmazók ugyanis ravaszul áthárítják a felelősséget a
fogyasztóra. Az új hirdetésekben például leírják, hogy a Coca-Cola kalóriát és étkezési
savat tartalmaz – tehát hizlal és rontja a fogakat -, de az már a vásárló
felelőssége, hogy mennyit fogyaszt az egyébként remeknek, üdítő hatásúnak beállított
italból.

A felelősséget a fogyasztóra hárítják, népszerű sportolókat,
sztárokat szerepeltetnek a reklámokban, valamint vitatják a termékek okozta
egészségkárosodást, mindez – a Lancet szerint – az élelmiszeripar olyan
taktikai váltása, amely a dohányipar módszereire emlékeztet.

Az is jól látható, hogy a reklámok célközönségét mindinkább
a fiatalok jelentik. Sok reklám foglalkozik az “egészséges” termékekkel.
Erre a taktikára jó példa az Egyesült Államokban nagy botrányt kavart
“VitaminVíz” esete. A reklámszöveg valami olyasmit sugallt, hogy a
sok cukrot tartalmazó „egészségital” segíti az izom- és vázrendszer szerkezetének
megőrzését, és képessé teszi a testet a fokozott fizikai erőkifejtésre. A
hirdetésekben az is szerepelt, hogy az ital csökkenti a krónikus betegségek
kifejlődésének kockázatát, és erősíti az immunrendszert.

Táplálkozástudományi szakemberek szerint azonban az
üvegenként 33 gramm cukor hizlal, és növeli a cukorbetegség kockázatát. Ez
többet árt, mint amennyi a benne lévő vitaminok remélt pozitív hatása.

 

Forrás: MTI

Kép [cc] svadilfari,
rocketeer

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás